دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 11:56
یاد امام انقلاب؛ (2)

حسینی: جریان غرب‌زده در داخل کشور مانع تحقق آرمان‌های امام می‌شود

یک عضو شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه عده‌ای مانع تحقق آرمان‌های امام می‌شوند گفت:برخی از ابتدای انقلاب به دنبال اداره کشور بر اساس الگوهای غربی بودند.
کد خبر : 284486

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه آرمان های اصلی امام زنده است گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کردند اهداف مهم امام همچون استقلال در حوزه سیاسی، فرهنگی، عدالت‌خواهی و آزادی اندیشه و عمل در چارچوب قانون زنده بوده و بر آن تاکید می‌شود.


وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است در برخی زمینه‌ها در راستای اهداف امام کوتاهی داشته باشیم افزود: بخشی از این کوتاهی‌ها بر می‌گردد به واقعیت‌هایی که در جامعه است و انتخاب‌هایی که مردم انجام می‌دهند. گاهی مدیران یا نمایندگانی انتخاب می‌شوند که اعتقاد راسخ به اندیشه و فکر امام نداشته و این باعث می‌شود که از اندیشه امام فاصله بگیریم.


عضو شورای مرکزی جمنا وجود جریان غرب زده در داخل کشور را یکی دیگر از عوامل دوری از اندیشه امام دانست و گفت: یک جریان غرب‌زده در داخل کشور مانع تحقق آرمان‌های امام می‌شود. از ابتدای انقلاب جریانی وجود داشته که اعتقادی به نگاه اسلامی و تفکر ناب امام نداشته و با بودن جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی موافق نبوده و بیش‌تر دنبال اداره کشور بر اساس الگوهای غربی هستند.


وی در ادامه افزود: این جماعت غرب زده اگر بخواهند فعالیتی هم بکنند خروجی آن در حوزه اقتصاد می‌شود نسخه‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و در حوزه فرهنگ هم آنچه که در یونسکو مثل سند 2030 مطرح شد. به همین دلیل اگر ما می‌بینیم در برخی حوزه‌ها اندیشه امام جاری نیست، مربوط می‌شود به برخی کارگزاران نظام که تحت تاثیر غرب هستند.


حسینی با بیان اینکه غربی‌ها سرمایه‌گذاری کلانی برای فراموشی تفکر امام در ایران کردند گفت: آن ها تلاش می‌کنند برای از بین بردن آرمان‌های امام و حتی تحریف امام. اما با درایت رهبر فرزانه انقلاب و همه دوستداران امام شاهد این هستیم که همان نگاه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالت‌جویی امام، دفاع از مظلومین و خدمت به مردم همگی در جامعه مطرح است و آن روحیه شجاعت وشهادت طلبی که امام ایجاد کرد همچنان در جامعه زنده است.


وی در ادامه با بیان اینکه در این 40 سال پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشتیم تصریح کرد: تاکید امام بر اعتماد به نفس و خودباوری باعث موفقیت‌های ما در حوزه های مختلف از جمله پیروزی در جنگ، ایجاد دستاوردهایی در حوزه علم و فن‌آوری و همچنین در بحث هسته‌ای،نانو و هوافضا و بسیاری از حوزه‌های دیگر شد.


حسینی در پایان با بیان اینکه تلاش بیگانگان علیه ما نشان از قدرت ما در منطقه و جهان دارد افزود: امیدواریم با یادآوری اندیشه امام بتوانیم همان‌طور که انقلاب در مقابل قدرت‌ها ایستاده‌است، از خود و مظلومین در منطقه دفاع کنیم. اینکه در حال حاضر آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها و رجال عرب دست در دست هم دادند برای دشمنی با ما نشان دهنده صلابت و تاثیرگذاری ما در سطح جهان و منطقه بوده و نشان از این دارد که انقلاب ما زنده و پویا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب