دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 10:14

برترین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی حاضر در نمایشگاه قرآن معرفی و تجلیل شدند

آیین تجلیل از برترین‌های بخش دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نمایشگاه قرآن شامگاه جمعه 11 خردادماه با حضور مدیران نمایشگاه و فعالان عرصه قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.
کد خبر : 284470

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید حمید حسینی معاون اجرایی نمایشگاه قرآن در آیین تجلیل از برترین‌ نهادهای دولتی نمایشگاه قرآن اظهار کرد: از خدا شاکریم توفیق خدمت به قرآن را عنایت کرد و متاسفیم از اینکه یکی از بهترین بخش‌های نمایشگاه را زودتر از دست می‌دهیم.


وی افزود: امیدواریم حرکت جدید در شیوه برگزاری نمایشگاه و برنامه محوری آن برای سال آینده زمینه‌ساز یک تحول بزرگ باشد و انشاالله در طول سال بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تر این مجموعه را به بهترین نحو سامان دهیم.


در ادامه این مراسم محمدرضا پورمعین مدیر بخش دستگاه‌ها و نهادها با بیان اینکه مردم کشور در سال، ۸۴ هزار تومان برای نوشابه، ۱۱۰ هزار تومان برای سیگار، ۵۰ هزار تومان برای لوازم آرایشی و ... هزینه می‌کنند افزود: در عین حال سهم کتاب سالانه نفری 2500 تومان و سهم قرآن کمتر از 500 تومان است و این رقم نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به این موضوع کرد.


پورمعین با اشاره به اینکه قرآن یاوری همچون حسین بن علی (ع) دارد خاطرنشان کرد: ما باید با تلاش مستمر و مضاعف در این بخش حرکت کرده و اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.


در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش دستگاه‌ها و نهادهای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.


در بخش کمیته حوزوی؛ رتبه نخست به مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی و رتبه دوم به جامعةالزهرا اختصاص یافت.
در بخش کمیته نهادهای مردمی؛ رتبه نخست به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان؛ رتبه دوم مشترکاً به موسسه بنیاد امامت و موسسه جامعةالقرآن کریم و رتبه سوم به موسسه نورالمجتبی تعلق گرفت.
در بخش کمیته دستگاه‌ها و نهادها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر رتبه نخست، وزارت بهداست با بخش قرآن و سلامت رتبه دوم و مشترکاً وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش کمیته دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه نخست و مشترکاً دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه فرهنگیان رتبه دوم را از آن خود کرد.


همچنین برگزیدگان بخش طرح ها به شرح زیر است:
رتبه نخست؛ طرح آیه محبوب من
رتبه دوم؛ وزارت بهداشت برای برگزاری مسابقات تیمی
رتبه سوم؛ طرح مشاوره‌های مذهبی حوزه
در این بخش از طرح‌های چلچراغ نمایشگاه، فرهنگ معلولان و یادمان امام و یاران نیز تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته