دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 15:43

عارف: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود با رقیب تعامل کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که فضای با نشاط و امیدی که با تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شکل گرفته باید حفظ و ارتقاء پیدا کند و از طرف دیگر باید آستانه تحمل جریان‌های سیاسی بالا رود.
کد خبر : 28443

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف شب گذشته در جمع مردم شهرری با تاکید بر پرهیز از سایش‌های بی‌مورد سیاسی در داخل کشور بخصوص در آستانه انتخابات مجلس، اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی به عنوان تفکری برخواسته از دل اسلام ناب محمدی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید تلاش کند با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی خود با هدف پاسخ به مطالبات مردم عزیر کشورمان در انتخابات پیش رو با راهبردهای مشخص و شفاف مشارکت جدی داشته باشد.


وی مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده را تحقق مشارکت حداکثری مردم دانست و با تاکید بر حق الناس بودن رای مردم، تصریح کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت و همبستگی ملی می‌شود و راه توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر می‌کند و نیز باعث کاهش هزینه‌های اجتماعی و سیاسی در اجرا برنامه‌ها می‌شود.








اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید تلاش کرد حماسه دیگر در انتخابات اسفندماه خلق شود، ادامه داد: جریانات سیاسی باید برای حضور حداکثری مردم از طریق فعال کردن همه تشکل‌های سیاسی و نخبگان و نیروهای مرجع و تاثیر گذار خود تلاش کنند.


وی ادامه داد: همه گروه‌های سیاسی باید از حاشیه‌سازی و پرداختن به حاشیه‌ها و درگیری‌های بی‌حاصل جناحی پرهیز کنند.


عارف با مخاطب قرار دادن اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاح‌طلب باید در راه رسیدن به اجماع و وحدت و به حداقل رساندن اختلافات احتمالی درون گروهی تلاش کنند.


رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد.


وی بر لزوم رعایت دقیق قانون و مقررات و پیرهیز از هرگونه فعالیت‌های فراقانونی از سوی دست اندرکاران امر انتخابات و جریانات سیاسی تاکید کرد و گفت: همگان باید تلاش کنند که انتخابات در فضایی آرام و با نشاط و با امید به آینده بهتر و درخشان برگزار شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توجه جریانات سیاسی و کاندیداها به مطالبات آحاد جامعه و طبقات و اقشار اجتماعی علی الخصوص اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف، اظهار کرد: رعایت اخلاق مداری و عقلانیت و اعتدال در همه فعالیت‌های انتخاباتی و رعایت خرد جمعی باید سرلوحه فعالیت‌های همه جریانات سیاسی بخصوص اصلاح‌طلبان باشد.


عارف بر ضرورت توجه به مسائل معیشتی، شغلی و منزلتی معلمان تاکید کرد و افزود: امروز برای رواج تعلیم و تربیت اسلامی صحیح در جامعه ،سخت نیازمند معلمان با انگیزه و دلسوز هستیم. نسل‌هایی که به صحنه می‌آیند باید با معیارهای ارزشی انقلاب و وظایف و مسئولیت‌های ملی خود آشنا بوده و توانایی لازم و کافی را برای خدمت کسب کرده باشند.


دست‌آوردهای هسته‌ای


وی با اشاره به حصول توافق جامع هسته‌ای اظهار کرد: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بویژه آقایان دکتر ظریف و دکتر صالحی که با برخورد قوی، کارشناسی و فنی و با رعایت خطوط قرمز نظام، توافق هسته ای را رقم زدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.








امروز برای رواج تعلیم و تربیت اسلامی صحیح در جامعه، سخت نیازمند معلمان با انگیزه و دلسوز هستیم

عارف همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به دستاوردهای توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پذیرفتن حق قانونی ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای، تأیید عملی مواضع قبلی جمهوری اسلامی در صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای با لغو تحریم‌های ظالمانه، فراهم شدن فضای جدید در دنیا و در ارتباط با استفاده کشورهای در حال توسعه از فناوری‌های پیشرفته، شکستن انحصار استفاده از فناوری‌های پیشرفته توسط کشورهای خاص و فراهم شدن زمینه توسعه همکاری و تعامل با دنیا در زمینه‌های علمی و فناوری با توجه به اولویت‌های سند چشم‌اندار از جمله دستاوردهای توفق هسته‌ای است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح دست‌ آوردهای توافق هسته‌ای، گفت: ایجاد فضای جدید همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای کشورمان، ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر علمی-فناوری بین کشورهای جنوب و شمال و فراهم شدن فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه با کشورهای منطقه از جمله دستاوردهای این توافق در منطقه و عرصه بین‌الملل است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته