دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عکاسان خبری چشم بینای جامعه و جهان هستند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه منتخب عکس‌های ورلد پرس در فرهنگسرای نیاوران دیدن و بیان کرد که عکاسان خبری چشم بینای جامعه و جهان هستند.
کد خبر : 284403

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه ۱۰ خردادماه از نمایشگاه منتخب عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه عنوان کرد: ورلد پرس فوتو که از سال ۱۹۵۵ پایه گذاشته شد یک رویداد مهم بین‌المللی در حوزه عکس‌های مستند، مطبوعاتی و رسانه ای است و برگزاری این رویداد در کشورهای مختلف نشانه مشخصه های متعددی است. عکس، امروز در لایه‌های مختلف اجتماعی حضور خودش را تثبیت کرده است و امروز عکس خبری نه به عنوان مکمل متن خبر بلکه به عنوان خبر در سراسر دنیا قابل طرح است.


وی اظهار کرد: عکاسان مطبوعاتی از دلاورترین خبرنگارانی هستند که خود را در مقابل آسیب‌های مختلفی قرار می‌دهند و می‌توانند چشم بینای جامعه و جهان باشند. این عکاسان زوایایی را که همه نمی‌توانند ببینند یا در معرض آن قرار بگیرند، ثبت کرده و تاریخ بی‌دروغ و بی‌دریغ را روایت می‌کنند.


حسینی در ادامه گفت: این رویداد از معتبرترین رویدادهای عکاسی است که در کشورهای مختلف برگزار می شود و فرهنگسرای نیاوران هم به عنوان یک پایگاه ارتباطی هنرمندان ایران در حوزه بین‌الملل با همکاری انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و سفارت هلند در تهران گام دیگری برداشته است تا ما در معرض عکس‌های منتخب ورلد پرس فوتو در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ باشیم.


وی در پایان بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و در معرض قرار دادن تجربیات جهانی از نظر محتوا و شکل برگزاری و چیدمان آثار و نحوه برخورد با آثار عکاسان می‌تواند تجربه‌های جدیدی باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های هنر خود را با استانداردهای امروزی به نمایش بگذاریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته