دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1397 - 10:02
تحلیلگر سیاسی عراق در گفت و گو با آنا:

مقتدی صدر به دنبال توسعه روابط با کشورهای عربی است

یک کارشناس عراقی گفت: پیروزی رهبر جریان صدر در انتخابات پارلمانی، باعث گرایش کشورهای عربی به توسعه روابط با بغداد شده است.
کد خبر : 284336

گروه بین الملل خبرگزاری آنا؛ مقتدی صدر شب گذشته (پنج شنبه) به سفر دو روزه خود به کویت پایان داد. او در این سفر با مقام های کویتی درباره توسعه روابط دوجانبه در حوزه های مختلف تبادل نظر کرد.


این سفر در حالی انجام شد که دو کشور عراق و کویت بعد از جنگ کویت در دوره صدام، دیکتاتور سابق عراق رابطه چندانی نداشتند.


طارق عبودی، تحلیلگر سیاسی عراق در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا درباره این سفر گفت: «مقتدی صدر در راستای سیاست کلی حکومت عراق که بهبود کلی روابط با همسایگان است، می کوشد تا روابط عراق را با کشورهای عربی بهبود بخشد. عراق سال گذشته پروژه بهبود روابط با عربستان را کلید زد و اکنون می کوشد روابط بغداد-کویت را که پس از جنگ کویت در دوره صدام دچار تیرگی شده بود، بهبود بخشد.»


وی افزود: «از سویی اوضاع سیاسی عراق اکنون در کنترل جریان صدر قرار گرفته است و آنها با پیروزی در انتخابات پارلمانی به دنبال ائتلافی گسترده تر هستند، جاذبه ای که باعث شده است جایگاه عراق در میان کشورهای عربی ارتقا یابد و این موضوع به سود عراق است.»


عبودی تصریح کرد: «واقعیت سیاسی عراق حاکی از این است که این کشور به سمت دوری از جریانات طائفه گری ناشی از سیاست های غلط دوران گذشته در حرکت است، سیاست هایی که تاثیرات منفی زیادی بر فضای سیاسی و امنیتی عراق گذاشته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته