دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر انجمن خودروسازان: توافق خودرو را ارزان نمی‌کند

دبیر انجمن خودروسازان با گلایه از بی توجهی به درخواست این انجمن برای افزایش قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو در نتیجه توافق صورت‌گرفته نه تنها ارزان نمی‌شود، بلکه افزایش قیمت نیز خواهد داشت.
کد خبر : 28432

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به اینکه قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است، ادامه داد: در صورتی قیمت خودرو کاهش خواهد داشت که قیمت دلار کاهش داشته باشد، ولی قطعا سیاست دولت کاهش قمیت دلار نخواهد بود.


وی گفت: نرخ دلار مبادله‌ای امسال 18 درصد افزایش داشته است. همچنین حقوق، مواد اولیه و سایر قطعات قیمت افزایش چشمگیری داشته‌اند و این در حالی است که خودرودر طول یک‌سال تنها 3 درصد افزایش قیمت داشته‌است.


دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه کمتر کالایی این میزان ناچیز افزایش قیمت داشته است، ادامه داد: متاسفانه با وجود پیگیری از آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنان جواب قانع کننده‌ای برای تثبیت قیمت خودرو دریافت نکرده‌ایم.


نعمت بخش در مورد تغییر قیمت خودروهای وارداتی در اثر توافق هسته‌ای اخیر نیز گفت: از دیدگاه من قیمت خودروهای وارداتی هم تغییر نخواهد داشت، چون قیمت آنها نیز متاثر از قیمت دلار است.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته