دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1397 - 14:26
مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته:

مرمت منطقه مسکونی شهر سوخته هفته آینده آغاز می‌شود

مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته از آغاز مرمت منطقه مسکونی شهر سوخته طی هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر لایه حفاظتی کاهگل آن در حال آماده‌سازی است.
کد خبر : 284284

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، روح الله شیرازی اظهار کرد: به دلیل اینکه لایه های حفاظتی آثار کشف شده در شهر سوخته بر اثر باران و شرایط بد آب و هوایی دچار فرسایش میشوند این لایه‌ها هر از چندگاهی تجدید مرمت می‌شوند و در حال حاضر کارهای مرمتی بر روی این آثار در حال انجام است.


وی تصریح کرد: هیچگاه حفاظت و مرمت آثار کشف شده و بنای تاریخی شهر سوخته متوقف نمیشود و مرمت این آثار به طور مداوم انجام میشود.


مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته بیان کرد: هفته آینده نوبت مرمت منطقه مسکونی شرقی شهرسوخته است که در حال حاضر لایه حفاظتی کاهگل آن در حال آماده‌سازی است.


مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته در رابطه با جذب گردشگر به این منطقه و بازدید گردشگران از این اثر بزرگ گفت: در ایام نوروز امسال 50 هزار گردشگر از این اثر بازدید کردند که اکثر آنها گردشگران داخلی هستند.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی خاص منطقه سیستان، گردشگران در نیمه دوم سال بیشتر از این اثر بازدید می‌کنند اما تلاش‌هایی برای جذب گردشگر در این منطقه شده که از جمله این تلاش‌ها، هماهنگی با بخش خصوصی و دعوت از تورهای مختلف و تور لیدرها می‌باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: زابل شهر سوخته
ارسال نظر
هلدینگ شایسته