دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نکوهش مستضعفان در رسانه‌ ملی!

در تبلیغات یک محصول در صداوسیما به‌قدری نداری مساوی با حقارت قرار می‌گیرد که وقتی به فردی می‌گویید فقیر، انگار او را دزد و کلاهبردار معرفی کرده‌اید!
کد خبر : 284164

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، چنانچه به تماشای یکی از برنامه‌های رسانه ملی در طول روز بنشینید، در میان تبلیغات پر زرق و برقِ صداوسیما با آگهیِ «این آقا که می‌بینید فقیره»! مواجه می‌شوید که در فضایی مجلل به‌قدری واژه‌ فقیر تکرار می‌‌گردد که آقایی شیک‌پوش به‌خود می‌گیرد و با عصبانیت داد می‌زند: «کی فقیره؟!»


در نهایت نیز مشخص می‌شود منظور از فقر، کمبود مالی نیست و محصولی جهت فروش به مخاطبان عرضه ‌می‌گردد اما آنچه تامل آدمی را بر می‌انگیزد نکوهش نفرت‌انگیز نداری و مستضعفین در رسانه‌ ملی است که بخش اعظمی از مخاطبان را در فکر فرو می‌برد.


لاف نیست اگر بگوییم تاثیری که این تبلیغات چند ثانیه‌ای در ایجاد دوگانه‌ی فقر و ثروت و اجازه‌ اشرافیان برای تحقیر مستضعفان دارد، از صدها مستند چندین ساعته بیشتر است و فقر مالی را چنان به تصویر می‌کشد که مساوی با عناوین قاتل، دزد و کلاهبردار می‌شود!


شاید دست‌اندرکاران امر قصد انتقال چنین پیامی را نیز نداشتند اما آنچه بر روی آنتن صداوسیما فرستاده‌اند، برای بخشی از جامعه این پیام را انتقال می‌دهد که با شالوده‌ی انقلاب و دیدگاه نظام اسلامی به مستضعفان و فقرا در تعارض است.


اشتباهات این چنینی را از رسانه ملی برای اولین‌بار نیست که می‌بینیم و قطعاً آخرین‌بار نیز نخواهد بود اما برای کاهش تضادهایی از این دست، بایستی در کنترل آگهی‌ها دقت فراتری اعمال شود. هرچند که این روزها صداوسیما برای تامین هزینه‌های خود مجبور است تن به هر تبلیغاتی بدهد!


منبع: آناج


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته