دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 15:34
در پاسخ به آنا؛

زنگنه: اوپک حتما وضعیت جدید ایران را در نظر خواهد گرفت/ معاون صدراعظم آلمان به تهران می‌آید

وزیر نفت با بیان اینکه «اوپک به خوبی وضعیت جدید ایران را در نظر می‌گیرد»، گفت: اوپک در نظر دارد که یک عضو بنیانگذارش که مدت‌ها تحت فشار بوده است، به وضعیت عادی برمی‌گردد.
کد خبر : 28409

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به آنا درباره افزایش صادرات نفت اظهار کرد: پنج تا شش ماه طول می‌کشد که تا ما بتوانیم صادرات نفت را افزایش دهیم. بعد از لغو تحریم‌ها می‌توانیم 500 هزار بشکه در روز صادرات نفت را افزایش دهیم و پس از اجرای کامل توافق می‌توانیم تا یک میلیون بشکه نفت در روز افزایش صادرات داشته باشیم.


وی ادامه داد: اولویت دیگر وزارت نفت، توسعه میادین مشترک با استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی است. ما توانسته‌ایم جهش خوبی در پتروشیمی ایجاد کنیم، با وجود این توافق سرعت بیشتری هم در این بخش ایجاد خواهیم کرد.


وزیر نفت همچنین از سفر معاون صدراعظم آلمان به ایران در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با وجود این سفر روابط ایران و آلمان افزایش خواهد یافت.


زنگنه در ادامه با بیان اینکه 4 میلیارد دلار از پول فروش نفت به دلیل تحریم‌ها بلوکه شده است، ادامه داد: با وجود این توافق امیدواریم که بتوانیم این پول‌ها را به کشور بازگردانیم.


وی درباره قیمت نفت گفت: در روزهای گذشته به دلیل مشکلات بورس چین قیمت نفت پایین آمده است. همچنین با افزایش ظرفیت صادرات نفت ایران امکان دارد که قیمت نفت باز پایین بیاید، ما مسئول قیمت نفت نیستیم ما مسئول حفظ بازار خودمان هستیم.


زنگنه همچنین در پاسخ به دیگر سؤال آنا درباره کارشکنی‌های عربستان در اوپک و همچنین افزایش ظرفیت صادرات ایران و مدیریت ایران در این زمینه گفت: فکر می‌کنم اوپک وضعیت جدید ایران را حتما در نظر خواهد گرفت که ایران به عنوان یکی از مهمترین فروشندگان نفت اوپک مدت‌ها در فشار بود، اوپک حتما این موضوع را در نظر خواهد گرفت و بر اساس آن قیمت نفت را مدیریت خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته