دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 16:19
حاشیه نگاری آنا از جلسه هیات دولت؛

دست تکان دادن وزرا به جای پاسخگویی به خبرنگاران

برخی وزرای کابینه در حالی جلسه امروز دولت را ترک کردند که حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نشدند؛ این در حالی بود که با توجه به جنایت در یکی از مدارس تهران، حتی وزیر آموزش و پرورش هم پاسخگوی خبرنگاران نبود و همه را به دست تکان دادنی به " جلسه بعد" حواله کرد.
کد خبر : 284089

گروه سیاسی خبرگزاری آنا_آرزو نوروزجم: جلسه این هفته هیات دولت، در دومین هفته از ماه مبارک رمضان باحضور خبرنگاران برگزار شد، چهارشنبه 9 خرداد ماه 97، طبق معمول حول و حوش ظهر بود که حیاط پاستور پر شد از خبرنگاران و عکاسان که منتظر بودند برای سوالاتشان از وزرای مربوطه پاسخ بگیرند.


این نشست هم با حاشیه‌های خاص خودش همراه بود، از تدابیر خاص و ویژه محافظان گرفته که نشان می‌داد رئیس جمهور قرار است از حیاط اصلی خارج شود تا بی اعتنایی تعدادی از وزرا به سوالات خبرنگاران.


اولین نفری که از در شیشه‌ای ساختمان خارج شد عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست بود که بدون توجه از کنار همه عبور کرد و از حیاط خارج شد.


کم کم وزرا از جلسه بیرون آمدند، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میان خبرنگاران آمد تا در مورد کم و کیف حضور هنرمندان در مراسم افطاری رئیس جمهور توضیح دهد، او گفت: سنت افطاری رئیس‌جمهور فرصتی برای گفت‌وگو با مجموعه‌های مختلف از جمله هنرمندان است که اهمیت ویژه‌ای دارد ما الان نیازمند همدلی و انسجام بیشتری هستیم.



وزیر دهه شصتی کابینه هم طبق معمول با رویی گشاده میان خبرنگارها آمد و با حوصله به همه سوال‌ها پاسخ داد، آذری جهرمی در صحبت‌هایش به مردم توصیه کرد مشکلاتشان را در زمینه کیفیت سرویس‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کنند.


بیشتر سوالات خبرنگاران امروز حول محور اتفاق روز گذشته یکی از مدارس غرب تهران بود، همه منتظر بودند سید محمد بطحایی در جمع خبرنگاران بیاید و توضیح دهد.



اما حضور آذری جهرمی در میان خبرنگاران از یک سو و حضور بانوان کابینه هم از سوی دیگر و شلوغی و تجمع خبرنگاران باعث شد وزیر آموزش و پرورش فرصت را غنیمت شمرده و از کنار جمعیت خبرنگاران عبور کند تا مجبور نباشد سوالی را پاسخ دهد، آقای وزیر با لبخند برای خبرنگاران دست تکان داد و گفت دفعه بعد ان‌شالله.


بیژن زنگنه هم از وضعیت وزارتخانه ‌اش بعد از لغو برجام صحبت کرد و با طنازی به خبرنگاران گفت: برنامه‌هایم را برای فروش نفت اعلام نمی‌کنم چون ترامپ علیه آن اقدام می‌کند.


محمود حجتی هم از اوضاع و احوال وزارت خانه متبوعش و وضعیت بازار برای تقاضای گوشت و سایر مواد غذایی حرف به میان آورد، آقای وزیر گفت: کنترل قیمت ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد و این وزارتخانه برای واردات گوشت منجمد مشکلی نداریم اما چون ذائقه مردم به سمت گوشت گرم گوسفندی است تلاش می‌کنیم این کالا را تامین کنیم.


او همچنین به اعتصاب کامیون‌دارها هم اشاره کرد و گفت: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیراتی داشته در حالی که این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.



سوال بی جواب خبرنگارها از وزیر آوزش و پرورش را دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تا حدودی پاسخ داد، شهیندخت مولاوردی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به روند رسیدگی به این گونه از جرایم، امیدواریم دستور مقام معظم رهبری که شب گذشته صادر کردند، در بازدارندگی از وقوع چنین جرایمی موثر باشد.


او همچنین از قوانین فعلی انتقاد کرد و گفت: قوانین فعلی از بازدارندگی لازم برای مقابله با آزار جنسی برخوردار نیست و امیدواریم مجلس هرچه زودتر قانون حمایت از حقوق کودک و نوجوان را تصویب کند.


سخنگوی دولت هم با وجود اینکه روز سه شنبه به همه سوالات خبرنگاران پاسخ داده بود اما باز به میان آنها آمد و با خنده ای گفت: سوالی مانده که دیروز جواب نداده باشم؟



نوبخت معاون رئیس جمهور اما باز خبرنگاران را معطل نکرد و و صحبت‌های مولاوردی را تکمیل کرد و خبر داد: دولت به وزارت آموزش و پرورش ماموریت پیگیری حادثه مدرسه تهران را داده است.


محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم گریزی به طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور زد و گفت: ما به لاریجانی رئیس مجلس نامه نوشتیم که درباره مسائل کشور باید از وزرای مربوطه سوال شودنه از شخص رئیس جمهور .


او همچنین اشاره‌ای هم به موضوع دوتابعیتی‌ها کرد و گفت: کسی که کارت اقامت موقت دارد دو تابعیتی نیست .


معاون رئیس جمهور در امور مجلس تقریبا آخرین نفر از اعضای کابینه دولت دوازدهم بود که به میان خبرنگاران آمد و گفت: دولت هیچ مداخله‌ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشته است.



سهم خبرنگاران امروز در آن گرما با زبان روزه، از وزاری صنعت و معدن، وزارت خارجه، کار و رفاه اجتماعی، علوم، دفاع، نیرو،و چند تن از معاونان آقای رئیس جمهور، تنها یک دست تکان دادن بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته