دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1397 - 13:19
فرشته‌کریمی:

حمایت دانشگاه آزاد از ورزش بانوان بی سابقه است/فوتسال بانوان نیازمند حمایت مسئولان

عضو تیم فوتسال دانشگاه آزاد گفت: حمایت‌های فدراسیون فوتبال و همچنین حمایت باشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد عوامل دیگری هستند که موجب موفقیت تیم ملی می شوند .
کد خبر : 284076

فرشته‌کریمی عضو تیم فوتسال دانشگاه آزاد و ارزشمندترین بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره قهرمانی تیم دختران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت:‌‌‌خدا را شکر این قهرمانی نصیب تیم‌ما شد.‌قبل از برگزاری این مسابقات همه ما هم قسم شده بودیم که اجازه ندهیم عنوان قهرمانی سهم تیم دیگری شود از همین روی همه تلاشمان را به کار گرفتیم و خدا را شکر موفق هم شدیم. البته در این مسابقات من عنوان ارزشمندترین بازیکن را هم به دست آوردم اما این موفقیت فردی در کنار موفقیت تیمی برای من دلچسب بود. ما زحمت زیادی برای رسیدن به این موفقیت کشیدیم و از همه سازمان و افرادی که ما را حمایت‌ کردند تشکر می‌کنیم که چنین شرایطی را فراهم کردند.


وی در مورد وضعیت فعلی ورزش بانوان گفت: در حال حاضر وضعیت نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و هر روز رو به پیشرفت است‌، ما در مسابقات به عنوان تنها تیم که از کشور اسلامی‌ و با حجاب کامل شرکت می‌کنیم به نوعی مبلغ اسلام نیز هستیم و اعلام می کنیم حجاب محدودیت نیست امّا به طبع خیلی از فرصت‌های خوب ورزشی را از دست می‌دهیم مثلاً حضور در لیگ‌های خارج از کشور و پیشرفت در مسائل مالی و فنی‌،‌به همین دلیل مسئولان ورزشی کشور و فدراسیون باید خیلی به این مسئله اهمیت بدهند و حمایت بیشتری در این خصوص از ما داشته باشند.


کریمی ادامه داد: البته وضعیت ما در چندسال اخیر خیلی فرق کرده است، در سالهای اخیر رشد چشمگیر و جهشی در ورزش بانوان داشته‌ایم. این را می توانیم از افتخارات و مقام هایی که بانوان ما در عرصه‌های بین المللی کسب می‌کنند دریابیم.‌اما هنوز کاستی‌هایی به ویژه در رابطه با مسائل مالی داریم، به نظر من 60 درصد از آنچیزی که من انتظار دارم محقق شده است.


ملی‌پوش فوتسال بانوان که در تیم فوتسال دانشگاه آزاد حضور دارد در مورد وضعیت فعلی‌اش در این باشگاه گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد 4 سال است که دررشته فوتسال بانوان شروع به فعالیت کرده است و هر سال هم موفق به کسب عنوان شده است.‌اگرچه دانشگاه آزاد شاکله اصلی تیم های حرفه‌ای خود را از تیم‌های واحدهای دانشگاهی خود شکل می‌دهد و فعالیت‌های زیادی در واحدهای دانشگاهی خود و ورزش دانشگاهی کشوری و بین المللی دارد که همین مسئله باعث شده است که دانشگاه آزاد اسلامی همیشه به عنوان یکی از بزرگترین حامیان و پشتیبان‌های ورزش کشور در مجامع ورزشی مطرح باشد.


کریمی عنوان کرد: البته در سال‌های اخیر مشکلاتی هم در باشگاه داشته‌ایم و مبلغ قراردادهای بازیکنان و مربیان در حد انتظار نبوده است اما بازیکنان و کادر مربیگری به دلیل علاقه‌ای که به باشگاه دانشگاه آزاد داشته‌اند در این تیم مشغول فعالیت هستند که امیدوارم در سالهای آتی مشکلات مذکور مرتفع گردد‌، حضور دادگان در سالهای گذشته و نگاه ویژه او به ورزش حرفه‌ای و ورزش بانوان باعث شده بود که یک همدلی بین عوامل حوزه ورزش و تیم‌های حرفه‌ای بوجود آید و پایه خیلی خوبی برای ورزش بانوان بنا شده بود و بعد از رفتن ایشان در برهه‌ای از زمان مشکلاتی بوجود آمده بود اما خوشبختانه با ورود جوانمرد مدیرکل محترم ورزش دانشگاه مشکلات در حال مرتفع شدن است‌.‌او از جنس ورزش و دانشگاه آزاد‌ است و امیدواریم در سالهای پیش رو موفقیت های چشمگیری نسبت به قبل کسب کنیم.


ملی پوش فوتسال بانوان همچنین اظهار کرد: ‌شاید تعداد تیم‌های که بر روی ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کردند به اندازه انگشتان یک دست هم نباشد اما دانشگاه‌ آزاد‌ این کار را در چندسال اخیر با‌ جدیت تمام انجام داده است.‌در حال حاضر اکثر تیم‌های لیگ‌برتری در رشته فوتسال بانوان با مشکل اسپانسرینگ روبرو هستند و نمیتوانند از ملی‌پوشان حمایت کنند.‌بانوان ملی‌پوش در سه تیم لیگ‌برتری تقسیم شده‌اند که اکثر ملی‌پوشان در تیم دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند.‌


وی قهرمانی در مسابقات جام‌ ملت‌های فوتسال بانوان را حمایت از بانوان می‌داند و در این رابطه می‌گوید: به طور حتم هر موفقیتی که به دست می‌آید مرهون زحمات و تلاش خیلی از افراد و سازمانهاست‌.‌من فکر می‌کنم حمایت جامعه از ورزش بانوان و هواداران و علاقه مندان به ورزش، مربیان خوب و بروز، تمرین‌های انفرادی و تمرین‌هایی که در تیم باشگاهی و ملی انجام میدهیم‌، بازی‌های تدارکاتی خوب‌، حمایت‌های فدراسیون فوتیال و همچنین حمایت باشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد عوامل دیگری هستند که موجب موفقیت تیم ملی می شوند .


کریمی در مورد حمایت دانشگاه آزاد در بخش قهرمانی و حرفه‌ای ورزش کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اینکه به عنوان یک نهاد علمی و موسسه آموزش عالی فعالیت می‌کند و رسالت و ماهیت آن آموزش و پژوهش است اما‌ در عرصه ورزش نیز قدمهای بلند برداشته است.‌از سالهای دور تا به امروز باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی‌ در ورزش حرفه‌ای تیم‌داری کرده است.از طرفی دیگر دانشگاه آزاد تسهیلات ویژه‌ای مثل تخفیفات دانشجویی برای‌ تمام قهرمانان و افتخار‌آفرینان ورزش کشور که در مسابقات کشوری‌، آسیایی‌، جهانی و المپیک که شامل تمام رشته‌های ورزشی می باشند قائل است و شرایط تحصیلی را برای ملی پوشان فراهم می‌کند. در حوزه بانوان ما چالش هایی زیادی داریم که مهمترین آنها مسائل مالی است. خدا را شکر دانشگاه آزاد در این سالها از ما حمایت کردند و همواره بزرگترین حامی ما در ورزش بانوان بوده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته