دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس:

توجه مقام معظم رهبری به فرهنگ و هنر، باعث رویش شعر معاصر شده است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص جلسات شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری گفت: توجه مقام معظم رهبری به حوزه فرهنگ و هنر بویژه شعر، باعث رویش و علاقه‌مندی جوانان به شاعری شده است.
کد خبر : 284074

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آنا گفت: در خبرها خواندم که امسال در جلسه شعرخوانی در حضور مقام معظم رهبری، حدود 175 شاعر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند که در این میان 120 چهره جدید و جوان وجود دارد. بر همین اساس می‌توان گفت که حدود 70 درصد کسانی که امسال با حضرت دیدار می‌کنند، چهره‌های جوان کشور هستند و این امر یک رویش است.


وی ادامه داد: ما همواره باید به دنبال رویش باشیم و در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر که کشورمان مشهور به آن است و چیزی جز فرهنگ و هنر زیبنده آن نیست جوانان در حوزه‌های مختلف به فعالیت بپردازند.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: اگر شاهد رشد و فعالیت جوانان در عرصه شعر و شاعری هستیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که این رویداد، رویدادی بداهه نیست و پیش از این زمینه‌سازی‌هایی انجام شده که امروز این رویش را به وجود آورده است. کسانی که اهتمام به برگزاری این جلسات در طول سال‌های متمادی داشتند و همچنین جدیت مقام معظم رهبری برای شنیدن اشعار شاعران، منجر به شکل‌گیری این موضوع شده است.


سهرابی بیان کرد:‌ در میان چهره‌هایی که در این جلسات حضور دارند، تعدادی از شعرا هستند که در حوزه فرهنگی فارسی زبانان جای می‌گیرند و از کشورهای دیگر به اینجا دعوت شده‌اند آنچه در این میان اهمیت دارد، بازگشت آنان به کشورشان است که اتفاقات زیباتری را بعد از این دیدار رقم می‌زند. اینکه عالی‌ترین مقام کشورمان به موضوع فرهنگ و هنر اهتمام و توجه دارد و برای شنیدن تولیدات شاعران وقت می‌گذارد بسیار مهم و ارزشمند است.


مدیر کل صدا و سیمای فارس بیان کرد: جلسات شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری اتفاق میمون و خوش‌آیندی است و تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ و ادب به ویژه در حوزه شعر و ادبیات می‌گذارد.


گفتنی است، شاعران انقلاب کشورمان، امشب که مقارن با شب نیمه ماه مبارک رمضان است با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و جدیدترین آثار و اشعار خود را در محضر رهبر انقلاب اسلامی می‌خوانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته