دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 16:28
در جمع خبرنگاران

نعمت‌زاده: واردات در زمینه‌ سرمایه‌گذاری و زیربنایی صورت خواهد گرفت

وزیر صنعت ضمن تشریح اولویت‌های وزارتخانه متبوعش برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: برخی نگران واردات هستند ولی واردات در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی صورت خواهد گرفت.
کد خبر : 28407

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه هیئت دولت با قدردانی از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار کرد: ایستادگی مردم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ثمربخش بود و توانستیم نتیجه مطلوبی به‌دست آوریم.


وی درباره احتمال افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: با وجود این توافق، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزایش می‌یابد. هم‌اکنون مرتب گروه‌های مختلف می‌آیند تا توافق‌هایی انجام دهیم که توافق‌های نهایی به دلیل مذاکرات هسته‌ای فعلا متوقف شده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی از هیئت‌های عالی‌رتبه با بنده ملاقات داشتند تا همکاری خود را با ایران توسعه دهند. خط مشی راهبردی ما این است که بتوانیم عقب‌ماندگی را در تکنولوژی جبران کنیم.


نعمت‌زاده ادامه داد: با توسعه صادرات صنعتی، بازارهای ایران افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاری نیز افزون می‌شود.


وی گفت: برخی نگران واردات هستند ولی واردات در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی صورت خواهد گرفت.


وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنایع پتروشیمی، مواد کانی مانند فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و فلزات گران‌بها و صنعت خودروسازی را اولویت این وزارتخانه برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها دانست و اعلام کرد: بعد از برطرف شدن تحریم‌ها خیلی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران حاضر می‌شوند، حتی کشورهایی که پیش از این در کشور سرمایه‌گذاری نداشتند.


نعمت‌زاده درباره کاهش قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو در شورای رقابت تعیین می‌شود و با وجود تورم امسال و همچنین مشکلات خودروسازان بعید به نظر می‌رسد که قیمت خودرو کاهش یابد. با وجود احتمال کاهش قیمت ارز شاید قیمت خودروهای وارداتی کم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته