دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 14:22
محمد مهدی سیار:

شعرخوانی در محضر رهبری از انگیزه بخش‌ترین جلسات شعرخوانی برای جوانان است

محمد مهدی سیار از شاعران جوانی که در حضور مقام معظم رهبری شعرخوانی کرده‌‌است، دیدار با رهبری و شعرخوانی را از جذاب‌ترین و انگیزه‌بخش‌ترین جلسات شعرخوانی برای جوانان می‌داند.
کد خبر : 284053

محمد مهدی سیار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا درباره تاثیرات شعرخوانی در محضر رهبری روی جوانان گفت: دیدار شعرا با مقام معظم رهبری به دلیل ویژگی‌های مختلفی که دارد به یکی از جذاب‌ترین و انگیزه‌بخش‌ترین جلسات شعرخوانی تبدیل شده است.


وی در خصوص ویژگی‌های این دیدار اظهار کرد: تنوع اشعاری که شنیده می‌شود و تفاوت در مضامین و موضوعاتی که دستمایه شعر قرار گرفته یکی از ویژگی‌های مهم جلسات شعرخوانی است.


سیار بیان کرد: البته زبان، لحن، سن و سال هریک از کسانی که شعرخوانی می‌کنند و همچنین اقلیم‌های جغرافیایی‌شان این جلسات را بسیار جذاب می‌کند.


وی با اشاره به اینکه تعامل مقام معظم رهبری با شعر و ادبیات را می‌توان یک تاریخ ادبی دانست، تصریح کرد: اکثر اساتیدی که در جلسات شعرخوانی در برابر مقام معظم رهبری حضور دارند بر این نکته تاکید دارند که مقام معظم رهبری علاقه شخصی به شعر و شاعری دارند و من معتقدم این علاقه شخصی از لوازم رهبری و حکومت‌داری در ایران است که صرفا نوع علاقه و کاردلی به شمار نمی‌رود.


وی ادامه داد: نمی‌توان تصور کرد که مدیری لایق و شایسته حکومت‌داری باشد ولی با ادبیات بیگانه باشد و علاقه شخصی و قلبی به شعر و شاعری نداشته باشد.


سیار، شعر دوست بودن و ادبیات دوست بودن و تسلط بر شعر و ادبیات را از شاخصه‌های یک مدیر بر شمرد و در سخنانش به این نکته اشاره کرد که انقلاب اسلامی ایران حرکتی شاعرانه و یک بازگشت شاعرانه به باطن عالم است.


این شاعر جوان همچنین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ارجاع ظاهر و باطن عالم است و بر همین اساس انقلاب اسلامی پیوند عمیقی با شعر دارد. انقلاب اسلامی، انقلابی بود که شعرای ما بهترین تعاریف را از آن کردند تا در قالب این انقلاب به سمت انبیا و امامان حرکت کنیم.


لازم به ذکر است سیار نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۸۸ با عنوان بی‌خوابی عمیق در انتشارات سوره‌مهر منتشر کرد که مجموعه‌ای از از اشعار فارسی در قالب‌های کلاسیک، سپید و نیمایی است. در ۱۳۸۹ او مجموعه غزل‌های خود را با نام حق‌السکوت، در انتشارات فصل پنجم به چاپ رساند و با این اثر برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در دوره بیست‌ونهم شد.


شاعران انقلاب کشورمان امشب که مقارن با شب نیمه ماه مبارک رمضان است با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و جدیدترین آثار و اشعار خود را در محضر رهبر انقلاب اسلامی می‌خوانند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته