دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 12:54

آلودگی آب عامل بیماری گوارشی مردم کلاردشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.
کد خبر : 283993

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرزاد گوهردهی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت اظهار کرد: علیرغم اینکه روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آنها قابل انتقال است.
وی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و افزود: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و همچنین از طریق دست و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و تلفن نیز منتقل می‌شود.
گوهردهی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری را بسیار موثر دانست.


انتهای پیام/

برچسب ها: آب آلوده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته