دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1397 - 11:40
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تاکید کرد؛

حمایت از زهرا نعمتی برای حضور در جاکارتا/ تلاش برای افزایش تعداد سهمیه بانوان

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: در بخش ریکرو سهمیه بانوان برای حضور در بازی های آسیایی تنها یک سهمیه است و ما در تلاش هستیم که آن را افزایش دهیم.
کد خبر : 283968

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، اواسط اردیبهشت ماه بود که فدراسیون تیراندازی‌با‌کمان بعد از مدت‌ها ‌حواشی بالاخره انتخاباتش برگزار شد و غلامرضا شعبانی بهار معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد؛ انتخابی که البته حرف و حدیث زیادی به همراه داشت چرا که از نظر اهالی تیراندازی با کمان این انتخابات به صورت مهندسی شده پیش‌رفته و وزارت ورزش و جوانان برای کاهش معاونت‌های خود غلامرضا شعبانی بهار که مهره وزارت ورزش و جوانان بوده به فدراسیون تیراندازی با کمان فرستاده است، به هر روی شعبانی بهار روی کار آمد و چالش‌های او در این فدراسیون آغاز شد.


چندروزی از ریاست شعبانی بهار در فدراسیون تیراندزای با کمان نگذشته بود که تیم‌های ریکرو و کامپوند ایران در بخش انفرادی، تیمی و میکس رقابت‌های مرحله دوم جام جهانی تیروکمان راهی ترکیه شدند؛ مسابقاتی که در نهایت بدون کسب مدال برای تیم ملی ایران پایان گرفت.


بعد از این رقابت‌ها با توجه به این که مربی کره‌ای دو سالی در راس تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند حضور داشته و تاکنون نتیجه قابل قبولی هم نگرفت است؛ انتظار می‌رفت تا مسئولان فدراسیون واکنشی به این موضوع نشان دهند اما شعبانی بهار در نهایت اعلام کرد که من چیزی نمی دانم و از دبیر فدراسیون بپرسید. تلاش شما این است که من بگویم مربی برکنار می شود یا کادر فنی تغییر می کند، اما من چنین اظهار نظری نمی کنم و باید جلسه تشکیل دهیم و این موضوع را بررسی کنیم.


دومین چالشی که این روزها فدراسیون تیراندازی با کمان با آن روبه‌رو شد؛ بحث تعداد نفرات اعزامی به مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا بود. فدراسیون تیراندازی با کمان برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا 13 سهمیه دارد که در این میان 8 سهمیه به کامپوند و پنج سهمیه به ریکرو اختصاص داده شده است.‌در سهمیه کامپوند این هشت سهمیه به صورت یکسان بین مردان و بانوان اختصاص داده می شود اما در سهیمه ریکرو از پنج سهمیه تیراندازی با کمان، 4 ورزشکار در بخش مردان اعزام می شوند و تنها یک ورزشکار در سهمیه ریکرو می تواند اعزام شود از همین روی فدراسیون تیراندازی با کمان به دنبال رایزنی برای افزایش سهمیه است.


غلامرضا شعبانی بهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تعداد سهیمه ملی‌پوشان گفت: ما در حال تلاش و رایزنی هستیم تا در بخش ریکرو در بخش بانوان سهمیه را افزایش دهیم. در بخش کامپوند مشکلی وجود ندارد اما در بخش ریکرو تنها یک سهمیه به بانوان اختصاص داده شده است که ما در تلاش هستیم تا این سهمیه را افزایش دهیم.


وی در پاسخ به اینکه این تلاش‌ها برای چه تعداد سهمیه است،عنوان کرد: فعلا ما پیشنهاد دادیم و باید ببینم کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های آسیایی با آن موافقت می کند یا خیر.فعلا نمی توانیم این موضوع را عنوان کنیم تا جواب نهایی را بگیریم.با توجه به سهمیه‌هایی که فدراسیون تیراندازی‌ با کمان دارد؛‌در حال حاضر قرار است هشت سهمیه به تیم کامپورند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان اختصاص داده شود و ۵ سهمیه ریکرو هم شامل ۴ ورزشکار در بخش مردان و یک ورزشکار در بخش بانوان به جاکارتا اعزام شوند. به این ترتیب ایران در بخش بانوان ریکور قادر به حضور در مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی نیست.


شعبانی بهار در بخش‌های دیگر از صحبت‌هایش به جلسه‌اش با زهرا نعمتی بانوی تیراندازی پارالمپیکی اشاره کرد و گفت:‌زهرا نعمتی از ورزشکاران بنام ایران و جهان است و موفقیت‌های بی نظیری در کارنامه دارد.ما هم برای اعزام این کماندار به بازی های آسیایی از او حمایت می کنیم و در تلاش هستیم تا او بتواند تیم ملی تیر و‌کمان را در این بازی ها همراهی کند.


وی گفت: البته نگاه من به عنوان رئیس فدراسیون تیر و کمان برای اعزام جوانان به بازی‌های آسیایی است و پیشنهاد خود را مطرح کرده‌ام. با چند نفر از اعضای ستاد هم در این رابطه، صحبت هایی داشته‌ام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته