دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 11:01

امکان سنجی ایجاد پهنه فرهنگی رودکی از تئاتر شهر تا تالاروحدت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خیابان شهریار و امکان سنجی ایجاد پهنه فرهنگی رودکی در خیابان شهریار، بابت تسهیل‌گری راه‌اندازی تئاتر شهرزاد و امکان راه‌اندازی محور فرهنگی با رویکرد فرهنگی از شهرداری منطقه 11 تشکر کرد.
کد خبر : 283962

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید میدانی از خیابان شهریار که با همراهی شهردار منطقه 11، مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران ، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و جمعی از مشاوران انجام شد؛ ضمن بررسی و امکان سنجی پیاده راه فرهنگی شهریار توجه به ارتباط دقیق و منسجم بر اساس پیشرفت کار و نیز توجه به ارتباط منطقی بین تئاتر شهر و تالار وحدت را حائز اهمیت دانست.


همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به این که مطالعات ایجاد پیاده راه شهریار و امکان سنجی آن در منطقه 11 انجام و به مرکز مطالعات ارائه شده است؛ گفت: در اجرای پروژه ایجاد پهنه فرهنگی رودکی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه 11 مشارکت دارند.


وی همچنین پیشنهاد الحاق این طرح به عنوان سند راهبردی اجتماعی به طرح تفصیلی را مطرح کرد و افزود: پهنه فرهنگی رودکی با 36 هکتار مساحت از شمال به خیابان انقلاب، از شرق به خیابان حافظ، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو و از غرب به خیابان ولی عصر (عج) محدود می‌شود.


در ادامه ضرغامی مدیر عامل سازمان زیبا سازی ضمن ارائه پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برداشتن نرده‌های تالار وحدت و الحاق بوستان ارفع به مجموعه رودکی گفت: می‌خواهیم طرح هایی که دارای ویژگی‌های مطالعات مشترک هستند را احصاء و بر اساس آن پروژه را عملیاتی کنیم.


ضرغامی با بیان این که به دنبال امکانات و تسهیلاتی در زیبا سازی هستیم که به دنبال آن مشارکت شهروندان را هم به دنبال داشته باشد؛ خاطر نشان کرد: در این بخش ما صنف تئاتر و موسیقی را داریم که می خواهیم جان بخشی به موضوع را هم داشته باشیم.


توجه به پیاده مداری، حفاظت از ساختمان‌های تاریخی و دارای ارزش معماری و توجه به تاریخ شفاهی در پروژه‌های فرهنگی، تعریف مبلمان شهری، باغچه‌ها ، فلاور باکس‌هاو نیمکت‌ها متناسب با فضای هنری و فرهنگی مجموعه از جمله مواردی بود که در نشست امکان سنجی ایجاد پیاده راه فرهنگی شهریار و پهنه فرهنگی رودکی مطرح شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته