دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1397 - 08:20
تحلیل گروه سوم جام جهانی روسیه

گروه بی‌دردسر برای خروس‌ها/ جنگ سه تیم برای دوم شدن

تیم فوتبال فرانسه در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی رقیب جدی برای رقابت در کنار خود نمی‌بیند اما تیم‌های پرو وحتی دانمارک می‌‌توانند برای خروس‌ها دردسر بسازند.
کد خبر : 283947

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، گروه سوم رقابت‌های جام جهانی یکی از آسان‌ترین گروه‌های جام بیست ویکم است جایی که تیم‌های فرانسه، دانمارک، پرو و استرالیا در آن حضور دارند.


در این گروه به غیر از فرانسه که به احتمال زیاد به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد خواهد شد رقابت تنگاتنگی بین سه تیم دیگر این گروه وجود دارد.


استرالیا شاید تنها تیم آسیایی باشد که به نسبت سایر تیم‌های آسیایی شانس بیشتری برای صعود داشته باشد و دلیل این مساله هم همگروهی با تیم‌های چون دانمارک و پرو است.


فرانسه به عنوان شانس اول این گروه برای صعود با ترکیب ستاره‌هایی چون گریزمان، پوگبا، ژیرو، امباپه، پایت و لاکازت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعا صعود از این گروه دشان را راضی نخواهد کرد و حضور در جمع تیم‌های برتر جام هدف اصلی فرانسوی‌ها خواهد بود.


میرشاد ماجدی در مورد شانس فراسنه برای صعود به عنوان تیم اول گروه سوم رقابت‌ها گفت: «فرانسه به عنوان تیمی که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارد و همچنین حضور ستاره‌های زیادی که در ترکیب این تیم حضور دارند شانس زیادی برای صدرنشینی در این گروه دارد.»


وی در رابطه با درخشش ستاره‌های فرانسه در جام جهانی افزود: «فرانسه در این سال‌ها بازیکنان زیادی را پرورش داد و قطعا بازیکنی مثل گریزمان در جام جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دشان روی تک تک بازیکنانش حساب ویژه‌ای باز کرده‌است تا بتواند به پشتوانه آنها به مراحل پایانی جام صعود کند.»


دانمارک دیگر تیم اروپایی گروه سوم است که برخلاف فرانسوی‌ها شانس کمتری برای صعود دارد اما ناامید نیست. ماجدی معتقد است که دانمارکی‌ها بعد از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا دیگر نتوانستند تیم قدرتمندی بسازند. وی در این مورد گفت: «دانمارک بعد از قهرمانی در اروپا که در سال‌های دور به دست آمد دیگر نتواستند نمایش چشمگیری در جام‌های مختلف داشته باشند و در این دوره از مسابقات هم قطعا یک تیم معمولی خواهند بود.»


ماجدی با اشاره به بازی فیزیکی بازیکنان دانمارک بیان کرد: «سبک بازی بازیکنان دانمارک مبتنی بر قدرت بدنی است. این تیم بازیکنان تنومندی دارد که به نوعی فوتبال شرق و غرب اروپا را با همدیگر اجرا خواهند کرد. سبک بازی دانمارکی‌ها بیشتر نشات گرفته از سبک ماشینی فوتبال آلمان است و در این سبک دفاع مستحکم آنها نقطه قوت این تیم است.»


پرو تیمی از آمریکای جنوبی دیگر تیم گروه سوم است که در جام جهانی 1978 آرژانتین موفق شد با 4 گل از سد تیم ملی ایران عبور کند و یکی از خاطرات بد ایرانی‌ها در جام جهانی مربوط به این تیم است.


ماجدی در رابطه با سبک بازی تیم پرو گفت: «فوتبال پرو هم مانند سایر تیم‌های آمریکای جنوبی به نوعی روی قدرت تکنیکی بازیکنانش متکی است. پرو بعد از جام جهانی 1978 آرژانتین دستاورد بزرگی در این مسابقات نداشت اما در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نشان داد که تیم قدرتمندی را ساخته است و در این گروه بعد از فرانسه شانس دوم صعود به مرحله بعد خواهد بود.»


استرالیا به عنوان آخرین تیم گروه سوم رقابت‌ها کمترین شانس ممکن را برای صعود خواهد داشت. استرالیایی‌ها که سهمیه قاره آسیا در جام جهانی هستند مانند دوره‌های گذشته شانس کمی برای صعود دارند اما به دلیل قرار گرفتن در گروه راحت شاید از سایر تیم‌های آسیایی شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.


ماجدی امید زیادی به درخشش استرالیا در جام جهانی ندارد او در این باره گفت: «استرالیا تیمی است که اکثر بازیکنان این تیم در خارج از این کشور بازی می‌کنند. لیگ استرالیا با 10 تیم برگزار می‌شود و کیفیت آن هم خیلی پایین است و به همین دلیل بازیکنان شاخص این کشور ترجیح می‌دهند در کشورهای دیگری بازی کنند.»


وی افزود: «استرالیا از زمانی که به عنوان سهمیه آسیا به حساب آمد در جام جهانی حضور دارد و در هیچ دوره‌ای نتوانست دستاوردی داشته باشد و قطعا در این مسابقات هم کمترین شانس را برای صعود در گروه سوم رقابت‌ها دارد.»


کارشناس فوتبال در مورد تفاوت سبک بازی‌ تیم‌های گروه سوم گفت: «سه تیم استرالیا، فرانسه و دانمارک از نظر سبک بازی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و سبک بازی آنها نشات گرفته از فوتبال اروپا است که در آن از عرض و کناره‌های زمین استفاده می‌شود اما پرو به عنوان تیمی از قاره‌ آمریکای جنوبی سبک بازی‌اش تفاوت چشمگیری با سه تیم دیگر دارد و روی کارهای تکنیکی بازیکنانش متکی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته