دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 10:11

تعطیلی کافه‌های استارباکس در سراسر آمریکا برای مقابله با خشونت‌های نژادپرستانه

رفتارهای نژاد پرستانه در آمریکا باعث تعطیلی کافه های استار باکس در این کشور شد.
کد خبر : 283823

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از روزنامه فیگارو، خشونت ها و رفتار های نژاد پرستانه در امریکا باعث شده است برای کارکنان کافه ها ورستوران‌ها کلاس‌های آموزشی گذاشته شود.


بعد از دستگیری ناعادلانه دو سیاه پوست در یکی از کافه‌ها، امروز سه شنبه استارباکس آن را تعطیل اعلام کرد. رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه به قدری در امریکا شدت گرفته است که به فکر آموزش نحوه رفتار با تمام افراد به خصوص رنگین پوستان برای کارگران و کارمندان کافه‌ها شده است. این تمرین و آموزش ها از سه شنبه 29 می در سراسر کافه‌های زنجیره ای آمریکا(استارباکس) آغاز شد و باعث تعطیلی آنها با تعداد حدودا 8000 کارگر شد.


برخورد و رفتار بد کارگران درکافه ای در ایالت فیلادلفیا با دو سیاه پوست باعث دستگیری و بازداشت ناعادلانه این دو فرد شده بود که منجر به خشم و عصبانیت سیاه پوستان از تبعیض نژادی در این کشور شد. مدیران کافه‌های زنجیره ای استار باکس در اقدام بی سابقه ای تمام شعبه ها در امریکا را به منظور آموزش تعطیل کرده و روزی 4 ساعت کلاس برای کارکنان برگزار می کنند.


نام این دو سیاه پوست «راشون نلسون» و «دنت رابینسون» است. این دو در حالی مجبور به ترک کافه شدند که منتظر سفارش های خود بودند. در این زمان مدیریت کافه با پلیس تماس گرفته و آنها بازداشت می شوند. یکی از مشتریان از این صحنه فیلم گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر می کند و جریان اعتراض سیاه پوستان و افرادی که مخالف نژاد پرستی هستند شکل می گیرد.


بعد از این جریان و اعتراضات مدیران کافه های زنجیره ای مجبور به بسته شدن شعبه ها در سراسر امریکا شدند و و از روز سه شنبه 29 می به آموزش کارکنان و کارگران به منظور عدم اقدامات تبعیض آمیز پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته