دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 12:07

هشدارهای وزیر نیرو درباره مصرف آب

وزیر نیرو با هشدار نسبت به مصرف آب و برق در روزهای گرم کنونی کشور گفت: وضع سختی در پیش داریم.
کد خبر : 28370

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز ـ چهارشنبه 24 تیرماه ـ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره مصرف برق در کشور اظهارکرد: وقتی فصل گرما می‌رسد فصل اوج مصرف آب و برق است. در شنبه گذشته مصرف برق به 50 هزار و 200 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 هزار مگاوات بیشتر بود.


وی افزود: همکاران ما در این زمینه اقدامات وسیعی انجام داده‌اند تا این پیک را پشت سر بگذاریم. در این راستا کارهای مهمی با انعقاد قراردادهایی با کشاورزان و کارخانه‌داران صورت گرفته است.


وزیر نیرو تصریح کرد: بر این اساس اگر کشاورزان از ساعت 12 تا 4 بعد از ظهر پمپ‌های برق خود را خاموش کنند، در 20 ساعت بعدی برق مصرفی آنها مجانی خواهد بود. در صنعت نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا مصرف برق مدیریت شود. همچنین از شهروندان می‌خواهیم که در این شرایط جوی، مصرف خود را مدیریت کنند.


چیت‌چیان در ادامه درباره مصرف آب در کشور ادامه داد: وضع سختی در پیش داریم ولی تلاش می‌کنیم جیره‌بندی اعمال نشود. در سال جاری کاهش بارندگی‌ها در چهار استان هرمزگان، بوشهر، کردستان و گلستان بسیار مشهود بود و بر این اساس ناچار شدیم در سنندج سه پروژه را به صورت اضطراری اجرایی کنیم. امیدواریم با اقدامات همکارانمان، تابستان را بدون مشکل بگذرانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب