دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 11:07
مدرس فیفا در گفت‌وگو با آنا؛

شاگردان کی‌روش نمایش بسیار بدی داشتند/خطر بیخ گوش تیم ملی

مدرس فیفا گفت: نمایش تیم ملی مقابل ترکیه بسیار بد بود و اگر همین روند را در جام جهانی داشته باشند در هر سه دیدار شکست خواهند خورد.
کد خبر : 283675

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد تحلیلش از بازی شب گذشته تیم ملی مقابل ترکیه گفت: «فوتبال ما در ظاهر تیم اول آسیا را یدک می کشد اما در واقع چندین پله از کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا عقب‌تر است. شب گذشته شاهد بودیم که تیم ملی چه اختلاف زیادی با تیم‌های قدرتمند دنیا دارد و درحالی که ترک‌ها با تیم دوم خودشان مقابل ما به میدان آمده‌بودند اما توپ و میدان دست این تیم بود. سیستمی که کی‌روش در زمین بازی پیاده کرد بسیار بد بود و جای سوال داشت که چرا بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی خودشان بازی داد؟»


وی ادامه داد: «کی‌روش معتقد است که بازیکنان تیم ملی همه باید لژیونر باشند و چرا که بازیکنای که در داخل بازی می‌کنند توانایی مقابله با بازیکنان بزرگ دنیا را ندارند و به همین دلیل فقط می‌خواهد همه لژیونرها را در زمین بگذارد حالا در پست‌های غیرتخصصی هم به آنها بازی می‌دهد. کریم انصاری‌فرد، طارمی، شجاعی شب گذشته در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند و واقعا برای من جای سوال داشت که چرا مسعود شجاعی باید در هافبک دفاعی به میدان برود یا انصاری‌فرد و طارمی که مهاجم نوک هستند چرا باید در خط هافبک و به عنوان وینگر در زمین باشند. کی‌روش به این نکته باید توجه کند که صرف لژیونر بودن کار ها را از پیش نمی‌برد و در حال حاضر دربین لژیونرهای ما فقط علیرضا جهانبخش در یک تیم خوب هلند بازی می‌کند و سایر بازیکنان ایران در تیم‌های درجه دو و درجه سه فوتبال اروپا به میدان می روند که کیفیت باشگاه‌های آنها بالا نیست.»


اقبالی با انتقاد از عملکرد خط دفاعی ایران مقابل ترکیه گفت: «وقتی در سیستم دفاعی از دفاع خطی استفاده می‌کنید مدافعان وسط باید سرعتی باشند تا بتوانند مهاجمان حریف را کنترل کنند اما متاسفانه مدافعان مرکزی ما مقابل ترکیه بسیار ضعیف عمل کردند و عملا در زمین راه می‌رفتند. مدافعان چپ و راست هم که باید با رفت وآمدهای خودشان کناره‌های تیم ملی را راه بیاندازند اما در این زمینه ضعیف عمل کردند. شرایط تیم ملی فقط در نیمه دوم که اکثر بازیکنان تعویضی در پست‌های اصلی خودشان بازی کردند بهتر شد.»


مدرس فیفا در خصوص بررسی نقاط ضعف تیم ملی توسط کی‌روش در روزهای مانده به جام جهانی بیان کرد: «کی‌روش واقعا باید فکری به حال تیم ملی کند و این تیم اگر بخواهد با همین روش در جام جهانی به میدان برود هر سه بازی‌اش را می‌بازد. تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد و کسی انتظار صعود از این تیم را ندارد اما اینکه خوب بازی کنید و ببازید خیلی فرق دارد با اینکه نمایش بدی در جام جهانی داشته باشیم. تیم ملی فقط در یک صورت شانس امتیاز گرفتن از جام جهانی را دارد و آن هم این است که مانند جام جهانی برزیل با دیوار بتنی مقابل تیم‌های حریف به میدان برود و روی ضد حملات برنامه‌ریزی کند.»


اقبالی افزود: «کی‌روش در بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است تیم ملی انجام دهد باید با ترکیب اصلی‌اش بازی کند تا شرایط بازیکنان مشخص شود که در پست‌های خودشان چه توانایی دارند. تیم ملی در هر پست چند بازیکن دراختیار دارد و باید تا قبل از بازی اول مقابل مراکش معلوم شود که کدام بازیکنان توانایی بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی را دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته