دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 11:10

روایت دانشجوی عکاس واحد بوشهر از زندگی مردم پس از زلزله کرمانشاه

نمایشگاه عکس بابک منصوریان دانشجوی رشته ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با نام « پس لرزه » و با هدف همدردی با هموطنان کرد و یادآوری زلزله، مصائب و مشکلات مردم استان کرمانشاه پس از زلزله در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 283627

بی گمان باید گفت امروز دوربین ها در هر زمان و مکانی، در هر مراسمی، خواه سرور، خواه ماتم و خواه حادثه و اتفاق، زبان شفاف و صریح میان اثر و مخاطب هستند.


در این بین عکاسان هستند که با جان بخشیدن به لنز دوربین و با تعهد و هدف آگاهی بخشی و نه سیاه نمایی، به شکار و ثبت لحظه ها پرداخته و رسالت خود را انجام می دهند.


آن‌ها زمان، مکان، جان و مال را از فکرشان بیرون می‌اندازند و فقط به ثبت لحظاتی فکر می‌کنند که نباید از دست برود.


کرمانشاه در شب یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ به خود لرزید. مردم مناطق کردنشین ثلاث باوه جانی، سرپل ذهاب و روستاهای اطرافش و قصر شیرین و حومه آن در مرکز زلزله ای با توان 3/7 ریشتری ای بودند.


زلزله در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد پیامدهای مشابهی دارد، آوار، کشته‌شدگان، زیرآوار ماندگان، سرگردانی و بهت آدم‌هایی که زنده مانده‌اند و بیشتر از همه تقاضای یاری برای کاهش آلام.



بابک منصوریان عکاس آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه به خبرنگار آنا گفت: «در عکس های نمایشگاه پس از زلزله سعی شده وضعیت نامطلوب و نابسامان مردم رنج کشیده و نیازمند کمکی را نشان دهم که با همهناملایمات طبیعی و غیر طبیعی، همچنان با قدرت و امید به زندگی خود ادامه می دهند.»



دکتر محمدرضا شهبازی مدیر گروه رشته ادبیات نمایشی واحد بوشهر هم درباره این نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده در آن به آنا گفت: «ارائه تولیدات شاخص و پتانسیل های مطرح هنری، توانایی رفع بخشی از مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است را دارد.»


شهبازی با بیان اینکه در دانشگاه بستر مناسب برای ارائه فعالیت های فرهنگی مهیا است، عنوان کرد: «فعالیت های هنری به ویژه فعالیت های بصری تأثیرپذیری بیشتری بر مخاطب داشته و باعث جذب مخاطب به هنر و درک معانی آفریده ها و وقایع پیرامون خود خواهد شد.»



نمایشگاه عکس پس لرزه در روز افتتاح، بازدیدکنندگان بسیاری را در خود دید و دکتر اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و هیأت همراه از بازدیدکنندگان ویژه این برنامه فرهنگی بود.



بابک منصوریان دانشجوی عکاس و مستندساز ( نفر سمت چپ )


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته