دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 09:27

سوریه اسامی اعضای کمیته قانون اساسی را به سازمان ملل متحد تحویل داد

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه اعلام کرد حکومت سوریه لیست اعضای کمیته مذاکره درباره قانون اساسی را به سازمان ملل متحد تحویل داده است.
کد خبر : 283621

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، توافق بر سر کمیته قانون اساسی در خلال کنفرانس اخیر صلح سوریه در سوچی روسیه به دست آمد و استفان دی‌میستورا اعضای این کمیته را تایید می‌کند.


ریم اسماعیل، سخنگوی دی‌میستورا گفت سازمان ملل متحد گفت این سازمان به‌دقت در حال بررسی فهرست اسامی است.


وی به جزئیات این موضوع بیان نکرد.


دی‌میستورا پیشتر درباره این فهرست گفته بود:‌ «من حدود 50 نفر را از میان حامیان دولت سوریه و مخالفان و عناصر مستقل انتخاب می‌کنم.»


گروه‌های مخالف اصلی سوری با تشکیل این کمیته تا زمانی که زیرنظر سازمان ملل متحد باشد موافقت کرده است.


طبق گزارش رویترز، سوریه در بدو امر با این موضوع موافقت کرده بود ولی در نهایت مخالفت کرد تا در نهایت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پس از نشست این ماه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه موافقت کرد تا فهرست اسامی را تسلیم سازمان ملل متحد کند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد دی‌میستورا را مکلف کرد تا توافقنامه‌ای را در چارچوب قانون اساسی جدید تدوین، انتخابات جدیدی را برگزار و ساختار حکومتی سوریه را اصلاح کند.


وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود لیست اسامی اعضای کمیته مذاکره درباره قانون اساسی این کشور را به سفیران روسیه و ایران در دمشق تحویل داده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته