دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 09:37
16 روز تا جام جهانی 2018 روسیه؛

کانیگیا: مسی مانند مارادونا حمایت نمی‌شود

مهاجم اسبق تیم ملی آرژانتین گفت: دلیل قهرمانی مارادونا با آرژانتین 1986 حمایت هم تیمی‌ها از او بود و چنین حمایتی از مسی در تیم آرژانتین در سال‌های گذشته دیده نشده است.
کد خبر : 283618

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جام جهانی روسیه در شرایطی برای تیم ملی آرژانتین آغاز می‌شود که آنها همچون 2 دوره اخیر چشم به معجزات شاه مسی دارند. اسطوره‌ای که خاموش نشده است و با هنرش توانست به تنهایی آلبی سلسته را مسافر جان بیست و یکم کند.


آرژانتین همواره تولید کننده ستارگانی بوده که با توپ معجزه کرده‌اند و به همین دلیل هم پیش از جام جهانی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. یکی از این ستاره ها که در جام جهانی 1990 ایتالیا به رغم وجود دیگو مارادونا توانست ستاره محبوب آرژانتین‌ها شود، کلودیو کانیگیا بود. مهاجمی که با زدن گل‌هایی حساس در دوره چهاردهم باعث شد تا آلبی سلسته به فینال راه پیدا کند.


کانیگیا در جام‌های جهانی 1990، 1994 و 2002 برای گائوچوس به میدان رفت و موفق به زدن 5 گل شد. گل‌هایی که خوشحالی پس از به ثمر رسیدن آنها با تمامی گل‌های حساسی که او برای تیم ملی آرژانتین و تیم‌های باشگاهی ریورپلاته و بوکاجونیورز زده، قابل قیاس نیست.


مو طلایی نوک پیکان آلبی سلسته در جام جهانی 90 ایتالیا در مرحله یک هشتم با گلی که به برزیل زد، مهم‌ترین مدعی جام را حذف کرد و در نیمه‌نهایی برابر تیم میزبان که آمده بود تا جام را در خانه حفظ کند گلی زد که بازی را به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی کشاند. جایی که گل‌های او، مارادونا و دیگر بازیکنان آرژانتین به همراه درخشش گویی‌ گوچه‌آ در درون دروازه ایتالیا را حذف کرد. اگر چه آرژانتین در فینال مغلوب آلمان شد ولی کانیگیا در خاطر هواداران فوتبال آرژانتین و جهان به یاد مانده است.


ستاره سابق گائوچوس در سن 51 سالگی همچنان اندام خود را حفظ کرده چرا که هر روز ورزش می‌کند و دست از سازندگی بدنش برنداشته است. کانیگیا در گفت‌وگو با سایت فیفا در خصوص درخشش در سال‌هایی که با پیراهن آرلبی‌سلسته به میدان می‌رفته، صحبت کرده است. وی با اشاره به تیم ملی فعلی آرژانتین در جام جهانی روسیه گفته که این تیم پتانسیل بسیار بالایی برای رسیدن به بهترین اتفاق ممکن را دارد.


کانیگیا به این نکته اشاره کرده که آرژانتین قدرت تهاجمی بسیار بالایی دارد و در سایر خطوط هم از بازیکنانی لایق برخوردار است. وی در مقایسه مسی و مارادونا گفته که هر دو بازیکن جزو ستاره‌های بی‌بدیل فوتبال آرژانتین بوده‌اند ولی آن چیزی که باعث شد آلبی سلسته با مارادونا قهرمان شود، حمایتی بود که هم تیمی‌های مارادونا از وی می‌کردند ولی چنین حمایتی از مسی در دوره‌هابی اخیر نبوده است و اگر در این دوره هم مسی از سوی دیگر بازیکنان حمایت نشود او به تنهایی نمی‌تواند آرژانتین را قهرمان جهان کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته