دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جمجمه کارگردان «نوسفراتو» را از گور او ربودند + تصاویر

رسانه‌های آلمانی از ربوده شدن جمجه فردریش ویلهلم مورنا، سازنده «نوسفراتو» خبر دادند.
کد خبر : 28359

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سارقان قبرها در آلمان به گور خانوادگی فیلمساز فقید دوران اکسپرسیونیسم در سینمای آلمان هم رحم نکردند. ورایتی سه‌شنبه شب به نقل از اشپیگل گزارش داد که سارقان در شهر اشتانزدورف در 18 کیلومتری جنوب غربی برلین در اقدامی که گویی از یکی از فیلم‌‌های ترسناک فردریش ویلهلم مورنا الهام گرفته شده است، مقبره خانوادگی را شکافته و تابوت فلزی او را گشوده و جمجه‌اش را از اسکلت جدا کرده و با خود برده‌اند. گور دو برادر مورنا در مجاورت مقبره او دست نخورده باقی مانده است.




به نوشته اشپیگل آنلاین مقداری موم در نزدیکی گور مورنا که 84 سال پیش درگذشته، پیدا شده است که احتمال انجام آیینی مربوط به جادوگران را قوت می‌بخشد.



نماهایی از فیلم «نوسفراتو»


فیلم صامت «نوسفراتو» به کارگردانی ف. و. مورنا یکی از اولین فیلم‌ها در مورد خون‌آشامان است که در منابع سینمایی به عنوان یکی از ترسناک‌ترین آثار کلاسیک سینما ثبت شده است. «نوسفراتو» که برداشتی آزاد از رمان مشهور «دراکولا» نوشته برام استوکر بود، در سال 1922 به روی پرده رفت.



فردریش ویلهلم مورنا سر صحنه «فاوست»


مورنا با نام اصلی فردریش ویلهلم پلومپ در سال 1888 در بیلفیلد از منطقه راین-وستفالیا شمالی آلمان متولد شد. اولین فیلمش را با عنوان «زمرّد مرگ» در سال 1919 کارگردانی کرد. مورنا تا سال 1931 که در سانحه رانندگی در سانتا باربارا، کالیفرنیا از دنیا رفت، در مجموع 21 فیلم را کارگردانی کرد که از جمله آنها می‌توان به «شیاطین» (1920)، «قلعه تسخیر شده» (1921)، «شبح» (1922)، «تارتوف» (1925) و «فاوست» (1926) اشاره کرد.



وی چند سال در هالیوود فعالیت کرد و فیلم درام رمانتیک «طلوع» محصول 1927 را در دوران هالیوودی خود ساخت که در اولین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در سال 1929 برنده سه جایزه اسکار بهترین فیلم هنری، بهترین بازیگر زن (جنت گینور) و بهترین فیلمبرداری شد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: اشپیگل برلین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته