دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال گاوداران از آزادسازی صادرات گوشت قرمز

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به آزاد شدن صادرات گوشت قرمز از کشور گفت: برداشته شدن ممنوعیت صادرات گوشت قرمز در کشور رونق اقتصادی کشتارگاه‌ها و صنایع فرآوری و جانبی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر : 28345

احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تاکنون تقریبا صادرات گوشت قرمز از کشور نداشته‌ایم، افزود: تاکنون تنها دام زنده از ایران صادر می‌شد و این امر همانند صادرات نفت خام و ماده خام همواره به زیان تولیدکننده بود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور در تولید گوشت خودکفاست، اما با این حال متاسفانه سالانه مقدار زیادی از این محصول وارد می شود در حالی که واردات حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز نیز به لحاظ پیشی گرفتن تولید بر مصرف جایز نیست.


مقدسی ادامه داد: در چنین وضعی دولت یازدهم برای حمایت از صنعت گوشت و فعالان این عرصه، ممنوعیت صادرات گوشت قرمز از کشور را لغو کرد تا حداقل میان عرضه و تقاضا در بازار توازن برقرار شود.


رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه گوشت قرمز ایرانی به علت برخورداری از نعمت نور خوشید و علوفه سبز یکی از خوش‌طعم‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشت‌های جهان است، تاکید کرد: کشورهای خاورمیانه و حتی حاشیه خلیج‌فارس و عربی از جمله عراق، کویت، امارات، قطر و عربستان عمده‌ترین واردکنندگان دام زنده از ایران بودند که با آزاد شدن صادرات گوشت قرمز از این پس واردات گوشت خواهند داشت.


وی خاطرنشان کرد: اکنون هر کیلوگرم دام زنده از تولیدکننده حدود 10 هزار و 500 تومان خریداری می‌شود و قیمت گوشت پس از کشتار در کشتارگاه‌ها و تبدیل به لاشه به 21 هزار تومان می‌رسد. قیمت گوشت قرمز در مراکز عرضه نیز میان 21 تا 22 هزار تومان برای هر کیلوگرم در نوسان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته