دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1397 - 11:29
کارشناس والیبال ایران مطرح کرد؛

بازی با ژاپن روز بد والیبال ایران بود

کارشناس والیبال ایران گفت: تیم ما دفاع خوبی مقابل بلندقامتان ژاپن نداشت و علاوه بر این در سرویس، حمله و دریافت هم ضعیف بود.
کد خبر : 283436

محمد ترکاشوند کارشناس والیبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی گفت: تیم‌ملی ایران نه تنها امسال بلکه در سال‌های گذشته هم هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی عملکرد جالبی نداشته و امسال هم همچون سال‌های گذشته این موضوع تکرار شد،نمی دانم بازیکنان به دلیل خستگی یا نوع تمرینات در استارت اولیه دچار مشکل می‌شوند.‌تیم ما هم امسال در هفته اول نتوانست آن والیبال همیشگی را به نمایش بگذارد.


وی ادامه داد: روز گذشته ژاپن نشان داد نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و‌ با بازیکنانش خیلی کار‌کرده و از طرفی تیم ما را هم به خوبی آنالیز کرده بودند. متاسفانه تیم ما در برابر ژاپن خیلی پراشتباه ظاهر شد،‌بازیکنان در کارگروهی،‌کار انفرادی و تکنیک و تاکنیک‌ها خیلی روز بدی داشتند. بازیکنان ما نه دریافت‌های خوبی انجام دادند، نه خوب سرویس زدند و نه به خوبی حمله کردند، اما حریف بر عکس ما خیلی خوب حمله کرد و از هماهنگی بالایی هم برخوردار بود. آنها خیلی منسجم و هماهنگ باهم کار کردند اما متاسفانه در تیم ما توپ‌ها به خوبی به پاسور نمی‌رسد و سعید معروف خیلی وقت‌ها دستش خالی می‌ماند اما در مقابل تیم ژاپن به قدری پاسورهایش خوب کار کردند که دفاع تیم را بهم ریختند،‌با این شرایط که تیم ما روز بدی را داشت اما با اختلاف خیلی‌کم نتیجه را واگذار کرد. با توجه به شناختی که من از تیم‌ملی دارم به مرور در بازی‌های بعد بهتر خواهیم شد.


ترکاشوند با بیان اینکه شاید یکی از دلایل ضغف تیم‌ملی در هفته اول ناهماهنگی و نداشتن بازی‌های تدارکاتی باشد، عنوان کرد: والیبال یک بازی گروهی است و نیاز به کارگروهی دارد. متاسفانه تیم ما قبل از آغاز مسابقات لیگ‌جهانی بازی‌های تدارکاتی زیادی نداشتند و همین هم باعث شد که بازیکنان با هم زیاد هماهنگ نباشند. ‌بازیکنان تیم‌ملی در تیم‌های خودشان با پاسورهای مختلفی کار می‌کنند اما وقتی وارد تیم‌ملی می شوند بازیکنان و پاسور متفاوت می شوند از همین روی هماهنگی بین آنها چندوقت طول می‌کشد.


وی در پاسخ به اینکه کولاکوویچ با وجود اینکه اعلام کرده بود در تیم جوانگرایی می‌شود اما از باتحربه‌ها استفاده کرد،‌گفت: ما همراه تیم نیستیم و واقعا نمی‌دانیم شرایط بازیکنان به چه صورت است، شاید یکی از دلایلی که کولاکوویچ از بازیکنان جوان زیاد استفاده نمی‌کند به خاطر عدم شناخت است که از بازی‌های تدارکاتی به دست نیامده و کولاکوویچ اشراف کامل بر وضعیت بازیکنان ندارد.‌ به نظرم در بازی با ژاپن مربی تیم می‌توانست به چندبازیکن فرصت بدهد و وارد زمین شوند، مرتضی شریفی از بازیکنان جوان و خوش آتیه است که در این بازی می‌توانست با سرویس های پرشی بازیکنان ژاپن را به دردسر بیاندازد اما به هر حال تصمیم گیرنده نهایی مربی است و او به همه شرایط واقف است. ضمن اینکه هر مربی دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد از همین روی در چنین شرایطی به باتجربه‌ها بیشتر اعتماد می‌کند تا بازیکنان جوانتر.‌ به نظرم نباید با این سه بازی تیم را قضاوت کرد چرا که عوامل زیادی مثل مسافت طولانی،‌ خستگی بازیکنان، ساعت خواب آنها و همچنین خورد و خوراکشان همگی تغییر کرده و تا سازگاری آنها با هم زمان می‌برد. از طرفی مسابقات 40 روز است و این باخت و ناهماهنگی‌ها برای همه تیم‌ها به وجود می‌آید.


ترکاشوند‌ به جوانگرایی در تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت: معمولا پوست‌اندازی و تزریق بازیکنان جوان به تیم‌ملی زمان‌بر است و هر تیمی که رو به جوانگرایی می‌شود با افت مقطعی همراه است، مثلا در سال 85 که من و برخی از بازیکنان از تیم ملی رفتیم و برخی هم کنار گذاشته شدند تیم ملی 5 سال دچار افت شد اما بعد از آن که ولاسکو در سال 90 به ایران آمد و دوباره والیبال متحول شد.‌در شرایط فعلی هم ممکن است این اتفاق بیافتد و باید همگی صبور باشیم و منتظر روزهای خوب والیبال بمانیم.


وی در پایان در مورد هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی هم گفت: ما در هفته دوم رقبای سرسختی داریم، بازی با ایتالیا، کانادا و آرژانتین سخت و حساس خواهد بود اما والیبال ایران همیشه نشان داده مقابل تیم‌های بزرگ‌تر خیلی جنگنده‌تر ظاهر می‌شود و همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا بهترین نتیجه را به دست بیاورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: محمد ترکاشوند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته