دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1397 - 09:46

نمایشگاه روز جهانی صنایع‌دستی در اهواز برپا می‌شود

نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع‌دستی اهواز به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، در این شهرستان برگزار خواهد شد.
کد خبر : 283405

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، غلامرضا جلیلی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز امروز دوشنبه 7 خرداد با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی اهواز از یکشنبه 20 خردادماه 97 به مدت چهار روز در محل این اداره برپا می‎شود.


وی افزود: در این نمایشگاه 20 هنرمند اهوازی که دارای کارت صنعتگری از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان هستند آثار خود در رشته‎های بافت سنتی، مصنوعات چوبی و سفالی، چهل‎تکه‎دوزی، قلم‎زنی روی فلزات، شیشه‎گری، چاپ باتیک و تراش‎سنگ‎های قیمتی را در معرض نمایش و فروش قرار خواهند داد.


وی هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: زمانی که اثری توسط صنعتگر خلق می‎شود باید بازاری نیز برای فروش آن اثر داشته باشد که به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا با برپایی چنین نمایشگاه‎هایی، بازارسازی برای این هنرمندان را در سطح شهرستان اهواز گسترش دهیم.


رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» در صدد هستیم چنین نمایشگاه‎هایی را با هدف ایجاد بازار فروش، به مناسبت‎های مختلف برگزار و در کنار آن موضوع آموزش را نیز به صورت تئوری و عملی دنبال کنیم.


وی با اشاره به زمان بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: علاقه‎مندان می‎توانند از 20 خرداد و از ساعت 18 تا 22 با مراجعه به اداره میراث فرهنگی اهواز واقع در خیابان 24 متری، روبه‌روی هتل پارس از این نمایشگاه بازدید کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته