دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 14:38

حال و هوای ماه رمضان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

هفتمین دوره طرح قرآنی رمضان، بهار قرآن با موضوع تفسیر سوره نور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در حال برگزاری است.
کد خبر : 283400

مدیر فرهنگی واحد بجنورد به آنا گفت: «به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌زمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور هفتمین دوره طرح قرآنی رمضان، بهار قرآن با موضوع تفسیر سوره نور در واحد بجنورد در حال برگزاری است.»


حجت‌الاسلام‌ حسن فروتن اظهار کرد: «کارگاه تفسیر سوره نور با حضور آیت‌الله حسینی خراسانی از مدرسان سطوح عالیه حوزه علمیه قم برای دو گروه استادان و کارکنان همه‌روزه از ساعت 11:30 الی 12:30 در سالن دفاعیه این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.»


مدیر فرهنگی واحد بجنورد اظهار کرد: «اعضای هیات‌ علمی و کارکنان واحد بجنورد با ثبت‌نام در هفتمین دوره طرح قرآنی رمضان، بهار قرآن و کسب حداقل امتیاز 60 از 100 از آزمون پایانی کارگاه، می‌توانند از امتیاز گواهی 32 ساعته دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی واحد بهره‌مند شوند.»


وی افزود: «اعطای کارت هدیه به 6نفر منتخب در گروه هیات علمی و کارکنان بر اساس تصمیم شورای فرهنگی واحد از مزایای طرح برای شرکت‌کنندگان است.»


فروتن خاطرنشان کرد: «طبق بخشنامه منابع این کارگاه آموزشی، تفسیر سوره نور حجت‌الاسلام محسن قرائتی(به‌عنوان منبع آزمون برای شرکت‌کنندگان)مجمع‌البیان فی تفسیر القرآن اثر شیخ طبرسی؛ المیزان فی تفسیر القرآن اثر علامه طباطبایی و تفسیر نمونه اثر آیت‌الله مکارم شیرازی و تفسیر هدایت محمدتقی مدرسی(به‌عنوان منبع تدریس و منبع جانبی برای مطالعه شرکت‌کنندگان) است.»


کارگاه تفسیر سوره مبارکه نور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.


با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های قرآن و عترت (ع) در ماه مبارک رمضان کارگاه تفسیر سوره نور ویژه کارکنان با حضور رئیس واحد در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار می شود.


در این دوره آموزشی، عضو هیات علمی واحد میاندوآب به بیان تفسیر و ارائه نکات اخلاقی سوره مبارکه نور پرداخت.


حجت‌الاسلام کبیری با توجه به بحث ازدواج و روابط حسنه بین زوجین در خانواده و تأثیر آن در سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده، از همسران پیامبر اسلام (ص) و سیره همسرداری آن حضرت به عنوان اخلاق نمونه و شایسته در صدر اسلام یاد کرد.


به مناسبت حلول ماه مهمانی خدا و به همت کانون‌های قرآن وعترت دانشگاه ازاد اسلامی واحد اندیمشک طرح سراسری تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه نوردر واحد اندیمشک آغاز شد.


رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی واحد اندیمشک گفت: «کارگاه هفتمین طرح رمضان، بهار قرآن با محوریت سوره مبارکه نور و با توجه به ابلاغ آیین‌نامه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وبا هدف ارتقای سطح معرفت و دانش کارکنان و استادان آغازشده است.»


عزت الله میرزاوند افزود:« مدت زمان برگزاری این کارگاه بیست جلسه و به عنوان دوره ضمن خدمت محسوب می شود و در پایان آن آزمونی بصورت آنلاین برگزار خواهد شد و نفرات برترکمک هزینه سفر مشهد مقدس را دریافت خواهند کرد.»سوره مبارکه نور، بیست و چهارمین سوره قرآن و از سوره های مدنی که دارای 64 آیه و در جزء 18 قرار گرفته است. در این سوره مبارک 7 بار کلمه «نور» آمده است و آیه نور نیز در این سوره است لذا این سوره بنام نور نام گرفته است و احکام فقهی فراونی از جمله حد زنا و لزوم اجرا، نهی شدید و موکد از اشاعه فحشا، اصل سنخیت توازن و تناسب، مسائل حجا ، عفاف و نکاح ، مالکیت و قدرت مطلقه الهی را بیان می کند.


هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جلسه تفسیر قرآن شرکت کردند.


به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان دکترسیامک بهاروند دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به همراه اعضای هیأت رئیسه واحد خرم آباد در جلسه تفسیر قرآن مجید که در مسجد بعثت خرم آباد و با حضور آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد برگزار می شود شرکت کردند.


جلسه تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ماه رمضان هر شب از ساعت 22 با حضور آحاد مردم شریف و روزه دار خرم آباد در مسجد بعثت این شهرستان برگزار می شود در ماه رمضان امسال میرعمادی به تفسیر سوره مبارکه زمر می پردازد.


کارگاه تفسیر سوره نور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله‌سوارمغان با استقبال اساتید، کارمندان و دانشجویان و با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه در نمازخانه واحد در حال برگزاری است.


دکتر حسین منفرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان در بازدید از کارگاه تفسیر سوره نور، برگزاری این کارگاه با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه را موفق ارزیابی کرد و از استقبال اساتید، کارمندان و دانشجویان در ایام ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد.


سیدناصرموسوی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با تبیین اثرات مأنوس شدن با قرآن کریم، لازمه برپایی کارگاههای تفسیر قرآن طبق بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را مؤثر دانست.


سید ناصر موسوی افزود با تشریح تقویم زمانی این کارگاه از صدور گواهینامه پایان دوره برای شرکت کنندگان در این کارگاه خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته