دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1397 - 17:48
بدری در تذکر شفاهی:

گرانی لجام گسیخته کمر مردم را خم کرده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه گرانی لجام گسیخته کمر مردم را خم کرده است، گفت: در ماه رمضان، مردم با خشم عصیانگر بازار مواجه شده اند.
کد خبر : 283365

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 6 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: آقای رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صنعت، دولت باید ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند تا تولید تشنه نماند. حمایت از کالای ایرانی صرفاً نباید در سخنرانی ها باشد، باید انجام این مهم در عمل باشد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان با مشکلات گمرکی دست و پنجه نرم می کنند و حیات واحدهای اقتصادی و صنعتی با مشکل روبرو خواهد شد، اجناس و مواد اولیه را واحدهای صنعتی از گمرکات وارد کرده اند، اما در مرحله پرداخت ارز با مشکل جدی روبرو شده اند. دولت باید در زمان حاضر در این خصوص تصمیم گیری کند و نباید وقت تلف شود.


وی تصریح کرد: به عنوان مثال برند آتا وابسته به شرکت پاک آب سبلان و شرکت فعال آب معدنی در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر استان اردبیل به دلیل کمبود مواد اولیه تولید بطری در صنایع نوشیدنی و آشامیدنی در آستانه رکودی شدید قرار دارند و امکان تهیه مواد مذکور از بازار آزاد با قیمت سرسام آور میسر نیست.


بدری با تاکید بر توجه به تولید استان ها افزود: نباید بیشتر از این به وعده های توخالی غرب که عموماً به لحاظ تاریخی نگاه استعماری دارند، دلخوش بود.


این نماینده مردم در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: گرانی لجام گسیخته کمر مردم را خم کرده است و در ماه رمضان مردم با خشم عصیانگر بازار مواجه شده اند. حتما می دانید قیمت گوشت قرمز کیلویی 70 هزار تومان شده است، حتما می دانید اقلام ضروری و مصرفی مردم 30 تا 40 درصد گرانتر شده اند. متعجبم با این گرانی ها در بازار، بانک مرکزی آمار نرخ تورم را 9.1 درصد اعلام می کند. فکر می کنم آمارسازان در خواب غفلت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته