دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 10:09
معاون طب سنتی وزارت بهداشت هشدار داد

مردم در مراجعه به عطاری‌ها از درخواست داروهای ترکیبی خودداری کنند

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، عنوان کرد: به مردم توصیه می‌شود در مراجعه به عطاری‌ها از درخواست داروهای ترکیبی خودداری کنند چون این داروها، ترکیبشان مشخص نیست و ممکن است ایجاد عارضه کند.
کد خبر : 28327

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمود خدادوست در بازدید از سلامتکده طب سنتی و داروخانه گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: در حال حاضر در کشور هفت دانشکده طب سنتی فعال است و در هفده دانشگاه علوم پزشکی کشور رشته طب سنتی تدریس می‌شود.


وی گفت: در حال حاضر در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور رشته داروسازی سنتی تدریس می‌شود.


معاون طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاسیس 20 سلامتکده طب سنتی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور با رویکرد حفظ تندرستی و ارتقاء سلامت مردم از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی است، افزود: با راه اندازی رسمی سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی فسا تعداد این مراکز در کشور به 11 مورد می‌رسد.


دکتر خدادوست گفت: یکی از مشکلات موجود در عرضه و ارائه خدمات طب سنتی در کشور این است که متاسفانه طب سنتی را مساوی با حجامت می‌دانند در حالیکه این باور درستی نیست.


وی افزود: گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی ممکن است بدون حساب و کتاب توسط مردم استفاده شود چون آنها فکر می‌کنند که داروهای گیاهی بی‌خطر و بی‌عارضه هستند در حالیکه این باورها غلط است.


معاون طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: بسیاری از داروهای گیاهی ممکن است خطر و عارضه داشته باشند و با بسیاری از داروهای شیمیایی که در طول روز استفاده می‌شود، تداخل و ایجاد مشکل کنند.


خدادوست در بخش دیگری از سخنان خود نقش عطاری‌های با تجربه، با سابقه و خوشنام را مهم عنوان کرد و گفت: این عطاری‌ها پرچم نیمه بر افراشته طب سنتی را بالا نگه داشته‌اند.


وی اضافه کرد: به مردم توصیه می‌شود در مراجعه به عطاری‌ها از درخواست داروهای ترکیبی خودداری کنند چون این داروها، ترکیبشان مشخص نیست و ممکن است ایجاد عارضه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته