دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1397 - 11:41
عضو شورای فنی کشتی فرنگی به آنا خبر داد؛

نفرات نهایی اعزامی به جاکارتا هنوز مشخص نشدند

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: دو هفته مانده به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا کشتی‌گیران طبق نظر شورای فنی انتخاب می شوند. 
کد خبر : 283234

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره نفرات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: مسابقه انتخابی تیم‌ملی در دو مرحله برگزار شد و یک سری کشتی‌گیر از فرایند انتخابی رد شدند و توانستند در اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی حضور پیدا کنند اما این به این معنا نیست که کار تمام شده است و این نفرات برای بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب می شوند، طبق قانونی که ما همیشه برای همه مسابقات آن را اجرا می کردیم شرایط به این صورت است که دو هفته مانده به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا کشتی‌گیران برای حضور در این رقابت ها طبق نظر شورای فنی انتخاب می شوند.


وی ادامه داد: بنابراین کار کشتی‌گیران هنوز تمام نشده و باید همچنان تلاش کنند تا در ترکیب نفرات نهایی قرار بگیرند. ما هیچ زمانی چندماه مانده به مسابقات نفرات را انتخاب نمی‌کردیم و الان هم شرایط همین است و همه کشتی‌گیران و تمریناتشان زیر نظر است تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. کار تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات بازی های آسیایی سخت است چرا که ما امسال 6 کشتی‌گیر در این رقابت‌ها داریم و مانند المپیک نیست که با تعداد نفرات بالا در این رقابت‌ها شرکت کنیم و از آنجایی که مسابقات بازی‌های آسیایی هم جزو رنکینگ است و برای المپیک توکیو خیلی مهم و حساس است بنابراین حداقل ما باید از بین این 6 وزن به سه مدال برسیم.


عضو شورای فنی تاکید کرد: در حال حاضر ما رقابت‌های جهانی مجارستان را پیش رو داریم و عملکرد همه کشتی‌گیران زیر نظر است و بعد از این مسابقات هم در مورد بازی‌های آسیای تصمیم می‌گیریم. در بازی های آسیایی کشور ژاپن و قزاقستان دو حریف اصلی ما محسوب می‌شوند و باید با تمام توان در این میدان حضور داشته باشیم.‌بنابراین کسانی انتخاب می‌شوند که بهترین عملکرد را داشته باشند.‌اگر از الان بخواهیم نفرات اعزامی به جاکارتا را مشخص کنیم کشتی‌گیران خیالشان راحت می‌شود و دیگر تلاشی نمی‌کنند.


مشتاقی گفت: جلسه شورای فنی فردا ساعت 11 صبح برگزار می‌شود و ما در مورد تیم جوانان و نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی تصمیم می ‌گیریم که چه کسانی را اعزام کنیم. همانطور که می‌دانید تیم کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی رسیدند و از همین روی عملکرد آنها بررسی می‌شود. تیم بزرگسالان هم بعد از مسابقات جهانی مجارستان عملکردشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


عضو شورای فنی همچنین به تصمیم سعید عبدولی بعد از محرومیتی که برای او در نظر گرفته شد؛ اشاره کرد و گفت: عبدولی بعد از مسابقات انتخابی تیم‌ملی و بعد از آن حواشی که داشت به یک سال دوری از میادین محروم شد که البته باز دوباره جلسه گذاشتند و محرومیت او را به 6 ماه تقلیل دادند. در حال حاضر هم براساس تصمیم شخصی خودش تمرینات بوکس انجام می‌دهد و تمایل دارد که مثل علی اکبری در رشته MMA حضور پیدا کند. این موضوع شخصی خودش است و به ما مربوط نمی‌شود. عبدولی یکی از قهرمانان ارزنده کشتی ایران است اما متاسفانه در انتخابی دچار حواشی شد و با توجه به اینکه اساس کشتی رفتار و اخلاق منشانه است بنابراین همه از ما توقع دارند با کسی که این حواشی را ایجاد می‌کنند برخورد کنیم. من باز هم می‌گویم که حیف است که عبدولی از میادین دور شود به هر حال او قهرمان جهان است و کسی بوده که در هر میدانی برای کشتی ایران افتخار آفرینی کرده اما متاسفانه در رقابت انتخابی نتوانست خودش را کنترل کند و آن کار بد را انجام داد و حالا هم باید تاوانش را بدهد و 6 ماه از میادین دور باشد. امیدورام باز هم به کشتی برگردد و برای مسابقات آینده خودش را آماده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته