دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیانیه واحدها و تشکل‌های دانشگاهی زاهدان، گیلان غرب، قائم‌شهر و قوچان در حمایت از توافق هسته‌ای ایران

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، گیلان غرب، قائم‌شهر و قوچان در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 بیانه‌هایی صادر کردند و این موفقیت را تبریک گفتند.
کد خبر : 28313

به گزارش خبرنگار آنا، در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت توافق هسته‌ای ایران و 1+5 آمده است: چندی است که بحث مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای موسوم به 1+5 در صدر خبرهای دنیاست. قرائت بیانیه مشترک و متن جمع‌بندی مذاکرات نشان از آن دارد که آنچه را که یک نتیجه‌ خوب است برای ایران به ارمغان آورده شد.


تیم مذاکره کننده به عنوان نماد دستگاه دیپلماسی ایران که از تعهد و ایمان خاصی برخوردار است خیز خود را با حمایت و پشتیبانی مقام عظمای ولایت و ملت شهیدپرور ایران برداشت، صنعت هسته‌ای در ایران به‌واسطه‌ خون شهدای هسته‌ای که نقش درخشش آنها در آسمان فن‌آوری و دانش کشورمان بر همکان نمایان است به دلیل بومی شدن صنعتی غیرقابل تعطیل اعلام شد.


فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران که صرفاً برای بهره‌بری ایران از انرژی‌های روز است برای همگان به راستی‌آزمایی و نماد صداقت مبدل شد. زیاده‌خواهی آمریکا طی 22 ماه مذاکره نتوانست تا توافق عزتمندانه‌ای که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کردند را با شکست مواجه کند، نرمش قهرمانه ملت ایران و سیاستمداران زبده‌ این مرز و بوم باعث شد تا نشستی طولانی بدون توجه به اهداف شوم اسرائیل صورت پذیرد. این حرکت تاریخی و شجاعانه برای لابی اسرائیل گران تمام می‌شد و از سوی عمال حلقه به گوشی چون آل‌سعود که به عنوان‌های مختلف سعی در دخالت و جلوگیری از توافقات داشتند به تأخیر می‌افتاد، اما تیم مذاکره‌کننده‌ ایران دفاع از اصول و خطوط تعریف شده‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره دفاع از حقوق ملت سربلندش خط قرمز آن بوده را در رأس تفکر و نگاه بسیطش قرار داد و با توکل به خداوند منان 22 ماه مذاکرات هسته‌ای را در حالی به پایان برد که منویات رهبری معظم انقلاب در آن قویاً لحاظ شد و به گفته ریاست جمهوری مذاکره‌ برد برد به منصه‌ ظهور رسید.


مدیریت زمان و مدیریت مبانی ارزشی و حفظ عزت ملت ایران که محصول روحیه‌ استقلال‌خواهی این مردم است نشان از تشخیص درست تیم مذاکره کننده و تشخص بخشیدن به ذات عنصر ایرانی است.


ایران در این دایره‌ تفکر برای جهانیان الگویی باورپذیر و منطقی شد که می‌تواند استقلال کشور خود را بدون هیچ جنجال و افراطی در منطقه و جهان حفظ کند، دوران باج‌خواهی و استعمار و تهدید به پایان رسیده‌ است و هیچ‌گاه به قول دکتر سید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه‌ ایران نمی‌توان یک ایرانی را تهدید کرد. درخت تنومند آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران به خون شهدای هسته‌ای آبیاری شد تا امروز، ایران هسته‌ای، ایران همواره سربلند بماند، دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تبریک به مقام معظم رهبری و هیأت دولت و مردم شهیدپرور ایران و عرض خسته نباشید و خداقوت به تیم مذاکره کننده از این موفقیت حمایت و استقبال کرده و برای همه‌ مردم بزرگ ایران عزتمندی و سرافرازی و سربلندی را چون گذشته آرزو دارد.


بیانیه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در حمایت از توافق هسته‌ای


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در بیانیه‌ای با حمایت از توافق ایران با 1+5 در مذاکرات وین، تاکید کردند: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و توان دیپلماسی خود در مذاکرات فشرده وین، 23 تیر ماه 1394 را در اذهان عمومی، به عنوان روز توافق ثبت کردند.


متن کامل این بیانیه به این شرح است: خلق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 و حضور پرشور مردم که منجر به استقرار دولت تدبیر و امید شد و هدف غایی خود را اعتدال نامید که این امر جان تازه‌ای به دستگاه دیپلماسی ایران بخشید و امید آگاهانه‌ای نیز به فضای جامعه جاری ساخت.


رأی مردم ایران به دکتر روحانی و برنامه‌های تحول‌طلبانه‌اش در هر دو عرصه‌ سیاست خارجی و داخلی فرصتی استثنایی و شاید تکرار نشدنی برای ایران، غرب و همه‌ قدرت‌های منطقه‌ای فراهم آورد تا با سیاست خارجی و گفتگوی مقتدرانه مبتنی بر مصلحت، حکمت و عزت در عملکرد دستگاه دیپلماسی شاهد نمایش نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب در عمل باشیم.


توافق بزرگ در مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 و رسیدن به نقطه‌ای از تعامل سازنده با حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران یا بهتر بگوییم «حفظ حق غنی‌سازی» پس از ده سال بیانگر این واقعیت است که دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی با رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری، حمایت ملت شریف ایران اسلامی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، توان دیپلماسی خود را در مذاکرات فشرده وین با حضور مذاکره‌ کنندگان مقتدر و تاثیرگذاری همچون دکتر ظریف و هیات همراه، نباید این نکته را از ذهن فراموش کنیم که این توافق حاصل درایت و مشورت با مسئولان عالی رتبه نظام است که 23 تیر ماه 1394 را در اذهان عمومی ملت ایران تا سالیان سال به عنوان روز توافق باقی خواهد ماند و تداعی فصل جدیدی در سیاست خارجی و بهتر است بگوییم روز ملی ایرانیان لقب خواهد گرفت.


حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نمونه‌ای از این مدعا است، زمانی که ایشان فرمودند: هیچکس نباید مجموعه مذاکره‌‌کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید مأموری را که مشغول کاری است تضعیف کند.


بدون شک دستاوردهای قطعی این توافق، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، فشارهای غیرقانونی و غیرمنطقی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است.


در پایان ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با عرض تبریک این موفقیت بزرگ به حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، دکتر روحانی و ملت شریف ایران، از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران به ویژه دکتر ظریف کمال تشکر و قدردانی را می‌کنیم. امید است با همدلی و همزبانی دولت و ملّت شاهد پیروزی‌های پی‌در‌پی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور عزیزمان باشیم.


بیانیه تشکل مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر


وقتی ایران را در بعد از انقلاب اسلامی از دوره‌های مختلف مورد بازخوانی قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی برکسی پوشیده نیست، چنانکه وزیر امور خارجه انگلیس در آخرین روز مذاکره تصریح کرده است که چاره‌ای جز تعامل با ایران نداریم. این جایگاه برتر ایران اسلامی درسطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ایستادگی و مقاومت ستودنی ایران اسلامی به واسطه ویژگی‌ها و مولفه‌هایی است که نمونه‌ای از آن را می‌گوییم.


اولین ویژگی این ایستادگی، توکل به خدا و اعتماد و اطمینان قلبی به خداوند در کارها بوده است که در ملت عزیز ایران و تیم مذاکره کننده سخت کوش تبلور پیدا کرده و به واسطه آن توکل، عنایت و توجه خداوند بزرگ، شامل ملت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای شد.


دومین ویژگی این ایستادگی، مقاومت ملت و دولت عزیز، رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری است که ملت و دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را با بیانات الهی گونه‌اش هدایت کرده است و همواره منویات رهبری معظم، ملت و دولت و تیم مذاکره‌کننده را چنان قوت و انرژی بخشید که هرگز سستی و هراسی به خود راه نداده‌اند و در راستای آن منویات، مقاومت و ایستادگی نسبت به رعایت خطوط قرمز نظام، توجه به عزت و سربلندی ملت ایران، برخورداری از منطق و استدلال، توکل به خداوند، همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت، صورت گرفت.


سومین خصوصیت این ایستادگی، برخورداری تیم مذاکره کننده از پشتوانه ملی بوده است که ملت عزیز ایران اسلامی آن را خلق کرده است، آن پشتوانه ملی در همه ابعاد وحوزه‌ها آشکار شد، چنانچه آن پشتوانه ملی در راهپیمایی سراسری 22 بهمن و روز قدس و نماز جمعه در طول سالها ظاهر شد و موجب تقویت راهبردی تیم مذاکره کننده در جریان مذاکره هسته‌ای شد.


چهارمین خصوصیت این ایستادگی، مقاومت در برابر آن زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های بعضی از قدرتهای جهانی بوده است که تیم مذاکره کننده ایران اسلامی به واسطه گفتگو و منطق و استدلال از حقوق مسلم هسته‌ای ایران اسلامی دفاع کرد و آن منطق و استدلال تیم مذاکره کننده، نیرنگ و حیله و سفسطه‌کاری دشمنان را در جریان مذاکرات برملا و بی‌اثر کرده است.


پنجمین خصوصیت این ایستادگی ملت و دولت عزیز ایران اسلامی آن بوده است که ملت و دولت و تیم مذاکره کننده از امام بزرگوارن آموخته‌اند که رمز پیروزی در راستای هر حادثه‌ای «وحدت کلمه» است، به طوری که تیم مذاکره کننده و ملت عزیز ایران در راستای مسائل هسته‌ای از وحدت کلمه برخوردار بوده است و قرائت و تفسیر واحدی نسبت به مسائل هسته‌ای در میان ملت و دولت حاکم بود، مسائلی چون رعایت خطوط قرمز نظام، در نظر گرفتن حق هسته‌ای ایران اسلامی، عدم هراس از رقیب، عدم چشمداشت به دیگران، فرهنگ مقاومت بدون تجاوز به دیگران، بوده است.


نتیجه اینکه جمهوری اسلامی ایران یک الگوی مناسب و تأثیرگذار را در جریان دیپلماسی به جهانیان عرضه کرده است و جمهوری اسلامی ایران، هنر دیپلماسی آمیخته به عقل و استدلال و احترام متقابل را به جهانیان نشان داده و می‌توان به واسطه آن الگو، نظم نوینی را در جهان انتظار داشت.


با توسل به تلاش و کوشش و با توکل به خداوند ازاین بیان امام همیشه تبعیت کنیم که پیروی از ولایت فقیه هیچ آسیبی به کشور ما نمی‌رساند.


بیانیه کانون اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان


مسیر مسالمت آمیز حل پرونده هسته ای ایران با تصمیم صحیح مقامات عالی رتبه نظام در اواخر دولت پیشین آغاز شد و با انتخابات خرداد 1392 شتابی جدی تر گرفت و تیم مذاکره کننده ایران با فاصله گرفتن از افراط و تفریط ، با روحیه اعتدالگرایی وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام داد و امیدواریم این توافق به آرامش، عزت و سازندگی شتابان این مرز و بوم منجر شود.


اکنون که تیم مذاکرات دیپلماتیک هسته‌­ای با سرسختی خود توانست قدرت‌های جهانی را به زانو در آورد که به صورت رسمی بپذیرند، ایران جزء باشگاه هسته‌ای جهان است و آمریکایی که در پی تغییر رفتار سیاسی ایران بود، خود به تغییر رفتار سیاسی تن داد و بر خلاف مشی گذشته‌ خود مقابل مردم ما مجبور به فراموش کردن همه‌ گزینه‌های روی میز و جایگزین سازی مسیر دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای شد و پیش از هر چیز کانون اسلامی دانشجویان متحد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان را برآن داشت تا مراتب قدردانی صمیمانه خود را از مجاهدت‌­های عالمانه و شبانه روزی هیأت مذاکره کننده کشورمان اعلام کنیم.


این توافق نشان داد که هر چقدر همزبانی و همدلی بین دولت و مردم افزایش یابد، اهداف جمهوری اسلامی ایران با سرعت هرچه بیشتری محقق می‌شود. راه سخت و طولانی مذاکرات در این دو سال در سایه تدبیر مسئولان دیپلماسی کشورو حمایت همه جانبه رهبرمعظم انقلاب و مردم، پیموده شده است و توافق‌نامه ژنو و بیانیه لوزان هر کدام بخشی از مشکلات را از پیش رو برداشت و خواست و اراده قاطع ملت ایران برای تعامل و حل این بحران را به جهانیان بخوبی نشان داد.


واقعیت آن است که کشور ما در عصر حاضر از نابسامانی اقتصادی رنج می برد. وضعیت اقتصاد ملی و اقتصاد خانوار هیچ تناسبی با منزلت ایرانی ندارد. تنگناهای اقتصادی موجود چنان است که جوانان انقلابی از ساختن آینده ای روشن و موفق و یافتن شغل و تشکیل زندگی آبرومندانه نامطمئن شده اند. فرا رفتن از بحران ها و نزدیک شدن به افق های آرامش نیازمند شکل گیری یک عزم ملی در داخل کشور و حل مشکلات با جهان خارج است و بی شک ملت ایران بهبود فوری مشکلات اقتصادی را از دولت انتظار ندارند ولی امیدوارند دولت تدبیر و امید با عنایت به منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای بهبود اقتصاد کشور به کار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته