دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش تعداد مسیرهای سیر قطارهای حومه‌ای

معاون مسافری شرکت راه‌آهن افزایش تعداد مسیرهای سیر قطارهای حومه‌ای در کشور را از مهم‌ترین سیاست‌های این شرکت از آغاز دولت یازدهم عنوان کرد.
کد خبر : 28312

محمد راشدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بخش خصوصی زیر بار راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای نمی‌رود، افزود: به علت ضریب اشغال متوسط این قطارها و همچنین هزینه‌های بالای خرید ناوگان و قیمت کم بلیت‌ها، راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای برای بخش خصوصی زیان‌ده است و به همین علت نیز در تمامی کشورها این قطارها از سوی دولت راه‌اندازی و اداره می‌شوند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه سرمایه‌گذاری برای خرید ناوگان حدود 15 میلیارد تومان است که با احتساب هزینه‌های جاری مانند تعمیرات، نگهداری و راهبری اداره قطارهای حومه‌ای بسیار پرهزینه و از طرفی کم‌درآمد خواهند بود.


راشدی ادامه داد: با توجه به سیاست حمایتی دولت یازدهم قطارهای حومه‌ای برای کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و سوانح جاده‌ای در کلان شهرها و حومه آنها راه‌اندازی می‌شوند تا با استفاده از این قطارها آمار خودروهای تک‌سرنشین کاهش یافته و مردم برای سفرهای کوتاه میان محل سکونت و کار خود از آنها استفاده کنند.


معاون مسافری شرکت راه‌آهن از فعال بودن قطارهای حومه‌ای در مسیرهای تهران-قم، تهران-ورامین-پیشوا و تهران- کرج-هشتگرد خبر داد و بیان کرد: روزانه 3 قطار در مسیرهای تهران-قم و تهران-ورامین-پیشوا و 6 قطار در مسیر تهران-کرج-هشتگرد در سیر هستند.


وی با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای به علت پایین بودن بهای بلیت به نسبت سایر مدل های حمل‌ونقلی هزینه ارزان‌تر و کم‌تری برای مسافران دارند، اظهار کرد: به دنبال افزایش تعداد قطارهای حومه‌ای در کشور هستیم و راه‌اندازی این قطارها در سایر کلان‌شهرها مانند اصفهان و مشهد و سایر شهرهای اقماری را دنبال می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته