افزایش تعداد مسیرهای سیر قطارهای حومهای
محمد راشدی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بخش خصوصی زیر بار راهاندازی قطارهای حومهای نمیرود، افزود: به علت ضریب اشغال متوسط این قطارها و همچنین هزینههای بالای خرید ناوگان و قیمت کم بلیتها، راهاندازی قطارهای حومهای برای بخش خصوصی زیانده است و به همین علت نیز در تمامی کشورها این قطارها از سوی دولت راهاندازی و اداره میشوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه سرمایهگذاری برای خرید ناوگان حدود 15 میلیارد تومان است که با احتساب هزینههای جاری مانند تعمیرات، نگهداری و راهبری اداره قطارهای حومهای بسیار پرهزینه و از طرفی کمدرآمد خواهند بود.
راشدی ادامه داد: با توجه به سیاست حمایتی دولت یازدهم قطارهای حومهای برای کاهش بار ترافیکی جادهها و سوانح جادهای در کلان شهرها و حومه آنها راهاندازی میشوند تا با استفاده از این قطارها آمار خودروهای تکسرنشین کاهش یافته و مردم برای سفرهای کوتاه میان محل سکونت و کار خود از آنها استفاده کنند.
معاون مسافری شرکت راهآهن از فعال بودن قطارهای حومهای در مسیرهای تهران-قم، تهران-ورامین-پیشوا و تهران- کرج-هشتگرد خبر داد و بیان کرد: روزانه 3 قطار در مسیرهای تهران-قم و تهران-ورامین-پیشوا و 6 قطار در مسیر تهران-کرج-هشتگرد در سیر هستند.
وی با بیان اینکه قطارهای حومهای به علت پایین بودن بهای بلیت به نسبت سایر مدل های حملونقلی هزینه ارزانتر و کمتری برای مسافران دارند، اظهار کرد: به دنبال افزایش تعداد قطارهای حومهای در کشور هستیم و راهاندازی این قطارها در سایر کلانشهرها مانند اصفهان و مشهد و سایر شهرهای اقماری را دنبال میکنیم.
انتهای پیام/