دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1397 - 16:27
در همایش ویژه بافت‌های تاریخی؛

ارزش‌های بافت تاریخی ماسوله بازخوانی شد

ارزش‌های بافت تاریخی ماسوله در همایش ویژه بافت‌های تاریخی، بازخوانی شد.
کد خبر : 283118

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، همایش ویژه بافت‌های تاریخی به مناسبت هفته میراث فرهنگی،در تالار پایگاه میراث فرهنگی ماسوله برگزار شد. مصطفی پورعلی مدیر پایگاه تاریخی ماسوله با اعلام این خبر گفت: همایش ویژه بافت تاریخی درحالی در ماسوله برگزار شد که در این همایش اساتید دانشگاه، پژوهشگران و علاقمندان حوزه میراث فرهنگی طی دو روز به بحث و پژوهش در حوزه بافت‌های تاریخی پرداختند.


وی گفت: بافت تاریخی و توسعه درون زا، بافت تاریخی و تجربه چندحسی، بافت تاریخی و منظر عینی، بافت تاریخی و شهر موزه‌ها، بافت تاریخی و لایه‌های باستانی و بافت تاریخی و اسناد مردم‌شناسی از جمله موضوعاتی بودند که از سوی پژوهشگران و اساتید مورد بررسی قرار گرفتند.


به گفته پورعلی، درس گفتار تخصصی سید غلامرضا اسلامی با موضوع بافت تاریخی و توسعه درون‌زا و نشست تخصصی علیرضا قلی‌نژاد با موضوع بافت تاریخی و شهرموزه‌ها از جمله سخنرانی‌های این همایش بوده است.


مدیر پایگاه تاریخی ماسوله افزود: از دیگر موارد مطروحه در این همایش بازخوانی ارزش‌های بافت تاریخی ماسوله، بررسی فرصت‌ها و تهدیدات این شهر تاریخی و فراهم‌کردن امکان گفت‌وگو بین برخی از اهالی اعضای شورای راهبردی پایگاه میراث فرهنگی ماسوله با حضور اساتید و علاقه‌مندان این حوزه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته