دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 18:15
معرفی مربیان حاضر در روسیه (گروهF)

اندیشه‌های برتر یوگی در روسیه/ مربیان گمنام در تقابل با مانشافت‌ها

یواخیم لوو در گروه F مربیان نام آشنایی را برابر خود نمی‌بیند اما او می داند که دست و پنچه نرم کردن با مربیانی که به دنبال شهرت و پیدا کردن اسم و رسم برای خود هستند کاری آسانی نیست.
کد خبر : 283047

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - متین ریماز؛ گروهی که در آن آلمان آماده باشد برای هیچ تیمی خوشایند نیست بخصوص اینکه این تیم هم مدافع عنوان قهرمانی باشد. در طرف مقابل یواخیم لوو در گروه F مربیان نام آشنایی را برابر خود نمی‌بیند با این حال او برای آنکه مدافع عنوان قهرمانی باقی بماند باید در ابتدای کار تیمش را از این گروه به عنوان صدرنشین بالا ببرد.



لوو در اندیشه دومین قهرمانی با مانشافت‌ها


فوتبال آلمان به دلیل ثباتی که همواره از آن برخوردار بوده در جهان زبانزد است. ژرمن‌ها در 21 دوره جام جهانی تنها از 11 سرمربی استفاده کرده‌اند و یواخیم لوو سومین حضورش در جام جهانی را در این سمت تجربه می‌کند. وی 3 فوریه 1960 در شونائو آلمان به دنیا آمد. یواخیم که در پست هافبک هجومی توپ می‌زد بیشتر عمر بازیگری‌اش را در تیم فرایبورگ دنبال کرد و در کارنامه‌اش بازی برای تیم‌های مطرحی مانند اشتوتگارت، اینتراخت فرانکفورت و کارلسروهه نیز دیده می‌شود. سال 1995 کفش‌هایش را با پیراهن تیم نه چندان مطرح فرونفلد سوئیس آویخت. دوران سرمربیگری اش را هم در این تیم سوئیسی شروع کرد و در فصل 95-1994 به عنوان بازیکن- مربی در فرونفلد فعالیت داشت. یواخیم در 252 بازی که در دسته های پایین به انجام رساند توانست 81 گل ثبت نمایید.


پس از یک سال مربیگری در سوئیس به کشورش بازگشت و دستبار رالف فرینگر اتریشی در تیم اشتوتگارت شد. پس از مدتی سرمربی دائم سرخ‌‌ها شد و با این تیم قهرمانی جام حذفی، نایب قهرمانی سوپرلیگ آلمان و نایب قهرمانی جام در جام اروپا را به دست آورد. سپس سرمربی فنرباغچه ترکیه شد و بعد از آن هم هدایت کارلسروهه را پذیرفت که به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شد. او به فوتبال ترکیه بازگشت اما در آدانا اسپور ترکیه هم اخراج شد. در ادامه بخت خود را در تیم واکرتیرول اتریش امتحان کرد که در این تیم موفق شد قهرمان لیگ شود تا هدایت آستریاوین اتریش را بپذیرد و با این تیم قهرمان جام حذفی و سوپرکاپ شد.


سال 2004 بود که یورگن کلینزمن، لوو را به عنوان دستیارش در تیم ملی آلمان انتخاب کرد ولی با شکست برابر ایتالیا در جام جهانی 2006 مانشافت‌ها نتوانستند قهرمان شوند و به عنوان سومی بسنده کردند. فدراسیون فوتبال آلمان پس از جام جهانی با دیدن استعفای کلینزمن، لوو را سرمربی تیم ملی کردند. وی در یورو 2008 ژرمن‌ها را نایب‌قهرمان کرد، در جام جهانی 2010 رتبه سومی را به دست آورد، در یورو 2012 بار دیگر ایتالیا مانع رسیدن تیم لوو به فینال شد اما در جام جهانی 2014 قهرمانی حاصل تلاش شاگردان یواخیم بود. ژرمن‌ها با هدایت لوو بار دیگر در نیمه‌نهایی یورو و این بار در مسابقه 1016 فرانسه مغلوب تیم میزبان شدند با این وجود آنها صعود بی‌دردسری به 2018 روسیه داشته‌اند. جایزه برترین سرمربی جهان، بهترین سرمربی عرصه ملی، بهترین سرمربی اروپا، بهترین سرمربی جهان از نگاه مجله معتبر ورلدساکر در سال 2014، بهترین سرمربی جام جهانی 2014 جزء مهم‌ترین افتخار‌های فردی این سرمربی 57 ساله است. فردی که قصد دارد بار دیگر قهرمانی جام جهانی را به دست آورد تا مانشافت‌ها را به رکورد 5 قهرمانی برزیل در تاریخ جام جهانی برساند.



فرصت جدید کارلوس اوسوریو در آزتک‌ها


اوسوریو 8 ژوئن 1961 در سانتاروزا ده سابال کلمبیا به دنیا آمد و پس از حضور در تیم‌های دپورتیوو پریرا، اینترناسیونال برزیل و وانس کالداس مکزیک در سال 1987 از فوتبال خداحافظی کرد. او مربیگری را در سال 2000 با دستیاری اوتاویو زامبرانو اکوادوری در مترواستارز آمریکا شروع کرد و پس از یک سال فعالیت در این تیم برای حضور در کادرفنی منچسترسیتی راهی انگلیس شد و تا سال 2005 به عنوان دستیار کوین کیگان و در ادامه استیوارت پیرس در جمع سیتیزن‌ها کار کرد. سپس هدایت میلوناریوس کلمبیا را پذیرفت و پس از عدم موفقیت در این تیم به عنوان سرمربی تیم شیکاگو فایر انتخاب شد. در ادامه سرمربی نیویورک ردبولز شد و قهرمانی لیگ ملی آمریکا را به ارمغان آورد.


اوسوریو در ادامه روی نیمکت وانس کالداس مکزیک نشست و با این تیم قهرمانی لیگ دسته اول را به دست آورد. در تیم مطرح پوئبلا مکزیک با چند نتیجه ضعیف روبه‌رو شد و اخراج شد اما مسئولان باشگاه ناسیونال کلمبیا به مربی هموطن‌شان اعتماد کردند و او هم توانست 3 قهرمانی لیگ، 2 قهرمانی جام حذفی و قهرمانی سوپرلیگ کلمبیا را به ویترین افتخارات ناسیونال اضافه کند. مدیران باشگاه سائوپائولو برزیل به دلیل موفقیت‌های خوان کارلوس او را جانشین میلتون کروز کردند اما او در برزیل موفق نبود و حکم برکناری را مقابلش دید.


سران فوتبال مکزیک می 2015 اوسوریو را جایگزین میگل هررا کردند تا کسب رتبه سوم جام ملت‌های کونکاکاف، رتبه چهارم جام کنفدراسیون‌ها 2017 و صعود به جام جهانی 2018 حاصل عملکرد اوسوریو در جمع آزتک‌ها شود. حالا او فرصتی جدید دارد تا مکزیک را به موفقیتی بزرگ در جام جهانی برساند.



سوئد با تفکرات اندرسن به دنبال غول کشی


جان اندرسن در تاریخ 29 سپتامبر 1962 در هالمشتاد سوئد به دنیا آمد. بیشتر دوران بازیگری‌اش را در تیم دسته چهارمی آلتس IK گذراند ولی 3 فصل بازیکن- مربی هالمشتاد شد و سپس بازیکن- مربی تیم دسته دومی لاهولمس شد و در همین تیم فوتبال را کنار گذاشت. پس از چند فصل در سال 1998 رسما مربیگری را با تیم لاهولمس آغاز کرد و از سال 2000 به مدت 9 سال در تیم هالمشتاد به فعالیت پرداخت که 3 فصل اول به عنوان دستیار کار کرد. در ادامه در تیم اورگریت موفق نبود تا بخت خود را در تیم نورکوپینگ سوئد امتحان کند و در سال 2015 این تیم را قهرمان لیگ این کشور کرد.


23 ژوئن 2016 مسئولان فدراسیون فوتبال سوئد این مربی را به جای اریک هامرن انتخاب کردند و او با عبور از غول‌های بزرگ فوتبال دنیا یعنی هلند و ایتالیا مجوز حضور در جام جهانی 2018 را به دست آورد. یانه لیست نهایی خود را در حالی منتشر کرد که حتی یک بازیکن از لیگ داخلی و باشگاه‌های مشهوری مثل مالمو، در لیست خود ندارد. حالا باید با آلمان، مکزیک و کره جنوبی رقابت کند.



شین تائه یونگ خوش شانس کره جنوبی


شین 11 آوریل 1969 در چونبوک به دنیا آمد و به عنوان یک هافبک هجومی بیشتر در خدمت تیم ایلهوا چونما بود. 3 گل ملی در 23 بازی برای تیم ملی کشورش زد و در سال 2005 در تیم کوئنیزلند روز(بریزبن رور) استرالیا دستیار میرون بلیبرگ شد. در بازگشت به کره‌جنوبی سرپرست سئونگنام ایلهوا چونما شد. از 2009 تا 2012 سرمربی این تیم شد و قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 و جام حذفی کره جنوبی در سال 2011 را برای این تیم به ارمغان آورد. از سال 2014 به عنوان سرپرست و در ادامه مربی تیم ملی کره جنوبی به کادرفنی این تیم پیوست و پس از اخراج اولی اشتیلیکه آلمانی به خاطر نتایج صعیف در ژوئن 2017 که فقط ۲بازی تا پایان رقابت های انتخابی جام جهانی فرصت مانده بود توانست با کسب 2 امتیاز از ایران و ازبکستان زمینه‌ساز دهمین حضور کره‌ای ها در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان را فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب