دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1397 - 14:20
فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

پادشاه اروپا امشب مشخص می‌شود/ جنگ «صلاح» و «رونالدو» در کیف

فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول در کیف برگزار می‌شود.
کد خبر : 283011

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، آخرین رقابت‌ باشگاهی فوتبال اروپا در فصل 2017-2018 امشب در کیف پایتخت اوکراین برگزار می‌شود، جایی که دو تیم رئال مادرید و لیورپول برای تصاحب پرافتخارترین جام باشگاهی جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.


رئال مادرید که برای سومین سال متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است در دو دوره گذشته موفق شد با شکست اتلتیکومادرید و یوونتوس جام را بالای سر ببرد و در بازی امشب هم اگر بتواند از سد لیورپول بگذرد رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد.


زیدان از روزی که به عنوان سرمربی روی نیمکت رئال مادرید نشست نشان داد که مهارت عجیبی در فتح لیگ قهرمانان اروپا دارد و در فصلی که در لالیگا نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و حتی جنگ نائب قهرمانی را به رقیب همشهری‌اش واگذار کرد اما در لیگ قهرمانان اروپا به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.


اما در طرف دیگر میدان شاگردان یورگن کلوپ که فصل فوق العاده‌ای را در اروپا داشتند با نمایش خیره‌کننده مهاجم مصری خودشان موفق شدند به کیف برسند.


لیورپولی‌ها در این فصل در رقابت‌های لیگ جزیره مانند فصول گذشته نتوانستند در حد قهرمان ظاهر شوند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعد راضی شدند و با قرار گرفتن در مکان چهارم جدول کارشان را به پایان رساندند.


ستاره‌های بازی امشب قطعا کریس رونالدو از رئال مادرید و محمد صلاح از لیورپول خواهند بود. بازیکنانی که از انگیزه زیادی برخوردارند تا با قهرمانی در اروپا و درخشش در جام جهانی بتوانند در پایان سال عنوان بهترین بازیکن سال جهان را کسب کنند.


رئال مادرید برای رسیدن به کیف از سد تیم‌هایی چون پاریس سن ژرمن، یوونتوس و بایرن مونیخ گذشت و در طرف مقابل هم لیورپولی‌ها از سد پورتو، منچسترسیتی و رم گذشتند.


رئال مادرید تاکنون موفق شد 15 بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کند که 12 بار به عنوان قهرمانی رسید و به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها لقب گیرد.


در طرف مقابل هم لیورپول موفق شد 7 بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کند که 5 بار جام قهرمانی را بالای سر برد. آخرین قهرمانی لیورپول در این مسابقات به سال 2005 برمی‌گردد که در فینال استانبول شاگردان رافائل بنیتس که در نیمه اول با سه گل مغلوب میلان شدند در نیمه دوم سه گل را جبران کردند و در ضربات پنالتی موفق شدند از سد میلان بگذرند و آخرین بار جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرند.


تجربه بازی‌های فینال هر دو تیم نشان می‌دهد که هم مادریدی‌ها و هم لیورپولی‌ها در بازی فینال تمام تلاششان را می‌کنند تا به قهرمانی برسند و پیروزی در 80 درصد بازی‌های فنیال نشان دهنده این مساله است.


از نکات قابل توجه این بازی درخواست دیوید بکام بازیکن سابق رئال مادرید و منچستریونایتد از زیدان هم‌بازی سابقش برای غلبه بر لیورپول است. بکام به دلیل رابطه بدی که طرفداران منچستریونایتد با لیورپول دارند از زیدان خواسته است تا با این پیروزی هواداران شیاطین سرخ را خوشحال کند.


این بازی ساعت 23:15 در ورزشگاه کیف برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب