دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1397 - 10:53
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

سیل و آبگرفتگی ۷ فوتی و یک مفقودی برجای گذاشت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 13 استان کشور گفت: در روزهای اخیر 7 نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 282991

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به عملیات امدادرسانی در مناطق گرفتار سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: ماموریت‌های سیل و آبگرفتگی از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۶ بامداد روز شنبه ۵ خرداد ۹۵ بوده که در ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان انجام شده است.


وی افزود: به ٦٩شهر، روستا و مناطق عشایرنشین در طول این مدت امدادرسانی شده که در این ماموریت‌ها، ۲۹۰۰ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و ۱۳۵ نفر از هموطنان اسکان اضطراری یافتند.


سلیمی از انتقال ۲۸ نفر به مناطق امن خبر داد و گفت: تاکنون ۷ فوتی و یک مفقودی در پی این حوادث برجای مانده است، همچنین تخلیه آب از ۲۹۷ واحد مسکونی صورت گرفت و ۱۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب در طول این مدت رهاسازی شده‌اند.


رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور ۶۶۵ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها گفت: ۳۲ دستگاه چادر، ۸۳۰ تخته پتو، ۲۴۰ تخته موکت و سایر اقلام ضروری در بین حادثه دیدگان توزیع شد و امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی و جستجوی مفقودی در میانه از توابع استان آذربایجان شرقی، ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته