دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 08:40
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت‌وگو با آنا:

توافق هسته‌ای، نتیجه مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری، درایت دولت تدبیر و امید و پایداری ملت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، رسیدن به دستاورد توافق هسته‌ای را ثمره و نتیجه مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری، درایت دولت تدبیر و امید و پایداری و استقامت امت حزب‌الله ایران اسلامی دانست.
کد خبر : 28297

دکتر حمزه سارویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: بدون شک در تاریخ و سرگذشت هر کشوری روزهایی است که فراموش نمی‌شوند، همواره در دل‌ها و اذهان مردم ماندگار است و همچون لوح زرینی بر تارک کشور عزیزمان خواهد درخشید و دستاورد بزرگ هسته‌ای مصداق چنین روزی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با توجه به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، این موفقیت و پیروزی را نتیجه رهنمودهای مشفقانه رهبر فرزانه انقلاب، تدابیر عقلانی رئیس‌جمهوری، درایت، ظرافت، فهم، دانش و عقلانیت منطقی تیم مذاکره‌کننده دانست و گفت: این امر به نوبه خود پیام‌آور صلح و دوستی در جهان است و موجب بالا رفتن اعتبار ملت ایران نزد جهانیان می‌شود.








سارویی: ایران نخستین کشور در حال توسعه است که توانسته با همه قدرت‌های بین‌المللی یکجا مذاکره کند و این شهامت و درایت که با پشتوانه رهنمودهای مشفقانه رهبری و دولت تدبیر و امید همراه بود، باعث شد سطح سیاست بین‌المللی ایران تا میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کند

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد فارس تصریح کرد: رسیدن به این دستاورد در شرایط کنونی و با توجه به پتانسیل بالای اقتصادی، فرهنگی و ایدئولوژیک ایران در خاورمیانه و همچنین نفوذ تفکرات و اعمال غیرانسانی گروه‌های تروریستی در منطقه بسیار حایز اهمیت است و منجر به ثبات هر چه بیشتر و نقش تعیین‌کننده ایران در خاورمیانه در نگاه اول و در بعد جهانی در نگاه دوم می‌شود و در این راه نباید از ملاحظات ژئوپلیتیکی ایران غافل بود و باید گفت که ارزش ژئوپولیتکی ایران به حدی است که هر گونه تغییری در ساختار آن، بی‌شک می‌تواند موازنه منطقه‌ای و جهانی را بر هم بزند.


سارویی افزود: ایران نخستین کشور در حال توسعه است که توانسته با همه قدرت‌های بین‌المللی یکجا مذاکره کند و این شهامت و درایت که با پشتوانه رهنمودهای مشفقانه رهبری و دولت تدبیر و امید همراه بود، باعث شد سطح سیاست بین‌المللی ایران تا میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کند که این امر به نوبه خود منجر به ارتقاء=ی جایگاه و حیثیت سیاسی و بین‌المللی ایران می‌شود و روز به روز قاطعیت سیاسی ایران در عرصه‌های بین‌المللی زبانزد عام و خاص خواهد شد.


وی با توجه به نقش کلیدی و نتیجه‌ای که این مذاکرات در وفاق و همدلی ملی ایران دارد، تاکید کرد: همدلی و همزبانی و همیاری ملت را می‌طلبد که همگان به دور از هر گونه حب و بغض در این شادی ملت مشارکت داشته باشند و با حمایت از این دستاورد بزرگ روز به روز در راستای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم که بی‌شک سرمایه اصلی این کشور هستند، کمک کنند.


سارویی دوران پسا تحریم را یادآور شد و به آنا گفت: در این میان باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد و برای هر قدمی که برداشته می‌شود، برنامه داشت.


این مسئول با یادآوری برنامه‌هایی از قبیل کنترل ورود سرمایه‌گذاران خارجی و تعیین برنامه و خط‌مشی دقیق برای آنان، کنترل همه‌جانبه واردات، اهمیت به تولیدات داخلی و استفاده از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته در دوران پساتحریم، رعایت این موارد را ضروری دانست.


رئیس دانشگاه آزاد استان فارس تاکید کرد: باید با الگوهای تشویقی مناسب، کیفیت محصولات تولید داخل را ارتقا داده و برای صادرات به کشورهای منطقه آماده باشیم. در این میان باید تا جای ممکن از خام فروشی جلوگیری کرد و به اشتغال توجه ویژه داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته