دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان لیگ: از صدا و سیما طلب داریم/ نمی‌توانستیم دستور شورای امنیت را نادیده بگیریم

مهدی تاج گفت: از صدا و سیما طلب داریم ولی این ربطی به بی‌عرضگی سازمان لیگ ندارد.
کد خبر : 28287

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،رئیس سازمان لیگ در نشست شفاف‌سازی مسئولان این سازمان در ارتباط با مسائل مالی اظهار داشت: «یک کمیته سه‌نفره مسئله کانون ایران نوین را برعهده داشت. مسئولیت اداره، برنامه‌ریزی و تشخیص برعهده این کمیته سه نفره بود که مدیریت آن با امیر عابدینی بود و حاج‌جعفری و حسن‌پور هم از دیگر اعضای این کمیته سه نفره بودند. این افراد اکثریت سازمان لیگ را تشکیل می‌دهند زیرا مسئولیت هیات‌ها را برعهده دارند.»
وی افزود: «در خصوص اقدامات کمیته بازاریابی و همچنین بحث‌هایی که در خصوص سامانه 6090 صورت گرفته صحبت‌هایی می‌کنیم. به نظر من بحث‌های مالی باید در این گونه مسائل و در کنفرانس‌های خبری انجام شود نه اینکه برخی رسانه‌ها به صورت منفرد به این مسائل بپردازند. این گونه موارد قابل قبول نیست. ما هر روز نمی‌توانیم در مقام پاسخگویی قرار بگیریم. برخی بحث‌ها مطرح می‌شود که همه گمانه‌زنی و به نفع شخصی نیست. بهترین راه این است که خیلی راحت در این گونه مسائل در کنفرانس‌های مطبوعاتی مطرح شود که ما هم پاسخگوی تمامی سوالات در همه زمینه‌ها خواهیم بود. این بهترین کار است که در جایی هم سراغ نداریم.»








یک مدیر فوتبالی برای ساکت نامه نوشته و گفته که 160 میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی فصل آینده پرداخت می‌کند ما سریع به او نامه نوشتیم و گفتیم حاضریم با این طرح قرارداد ببندیم و به کانون ایران نوین هم می‌گوییم در 4 جای قرارداد اشتباه کرده و قرارداد را لغو می‌کنیم

وی ادامه داد: «برخی اتفاق‌هایی که می‌افتد شیطنت‌هایی است که نگران‌کننده است. برخی می‌گویند در مقام پاسخگویی قرار نگرفتند و از سوالات طفره رفتند یا خود را به بیماری زدند یا اینکه می‌گویند ابهامات شدید مالی وجود دارد.این گونه لغات خوب نیست. ما وظیفه داریم که پاسخگو باشیم. البته یک وظیفه دیگر هم داریم و وقتی مسائلی خلاف واقع عنوان می‌شود باید از طریق مراجع قانونی آن را پیگیری کنیم.»
رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: «از مدیران رسانه‌ای بابت اینکه انعکاس اخبار فوتبال را انجام می‌دهند تشکر می‌کنم اما از آنها تقاضا می‌کنم که مطالب خود را بخوانند و بعدا نگویند که ما اطلاعی از انتشار این مطالب نداشتیم و فلان شخص چنین مطلبی را نوشتند. ما می‌خواهیم در جلسه امروز در خصوص اینکه درآمد باشگاه‌ها چگونه تقسیم شده و همچنین نحوه حق پخش تلویزیونی صحبت کنیم. برخی می‌گویند اینکه حق پخش تلویزیونی داده نشده از ناتوانی سازمان لیگ است. این در صورتی است که برخی دوستان در گذشته خود متصدی پست بودند و باید اقداماتی می‌کردند که وقتی حل نشده به این مفهوم است که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و باید با صبر و حوصله آن را حل کرد.»
تاج تصریح کرد: «ما به عنوان سازمان لیگ با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم نه با دوستان قبلی که اسپانسر بودند و نه با شرکت ایران نوین از اسپانسر قبلی پولمان را با شکایت به دادسرا و ممنوع الخروج کردن طرف گرفتیم. در مورد کانون ایران نوین هم هیچ عهد اخوتی نبسته‌ایم.عابدینی بیش از 20 ساعت با مدیران این شرکت جلسه داشته است. اگر کانون ایران نوین پول ما را بدهد می‌ماند و اگر هم نخواهد پول‌مان را بدهد به دادسرا می‌رویم و این مسئله را از طریق شکایت به مراجع قضایی پی‌گیری می‌کنیم. من هم عرضه این کارها را دارم. تجربه نشان داده که عرضه این کار را دارم . مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ را هم دارم.»
وی افزود:« ما وقتی مقابل قاضی در شکایت قبلی نشستیم خیلی راحت مطالباتمان را پیگیری کردیم ما حتی از شرکت ایران نوین یک نخودچی هم اضافه نخواسته‌ایم. به بهمنی هم گفتم خارج از چارچوب قانونی یک نخودچی هم از آن‌ها نخواهند زیرا وقتی می‌خواهیم طرف را با شکایت به زندان بیاندازیم دروغ هم می‌گوید چه برسد به اینکه ما یک نخودچی هم اضافه بخواهیم. چه کسی از عابدینی بیشتر دلش برای فوتبال می‌سوزد. اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ منتخب هستند مدیر باشگاه هم در مورد مسائل مالی باشگاه سوالی دارد پیش من می‌آید نه اینکه به روزنامه برود.»
تاج ادامه داد: «می‌گویند سازمان لیگ نباید درآمدزایی کند. من می‌گویم سازمان لیگ آمادگی دارد بلیط فروشی، اپراتور 6090 را به باشگاه‌ها واگذار کند. ما این‌ها را ایجاد کرده‌ایم و اکنون دیگران آمده‌اند و صحبت آن‌ها را می‌کنند با این حال حاضریم این‌ها را به باشگاه‌ها واگذار کنیم. البته حق پخش تلویزیونی را هیچ کس به باشگاه‌ها نمی‌دهد و هیچگاه نمی‌گویند باشگاه پرسپولیس یا استقلال خودت برو و حق پخش تلویزیونی را بگیرد در هیچ جای کره زمین این اتفاق نمی‌افتد قرارداد حق پخش تلویزیونی و قرارداد تبلیغات محیطی، قراردادهای مجتمع هستند که باید یکجا بسته شوند.»
وی با اشاره به ارائه دو تقویم مسابقات باشگاه‌ها گفت: «ما به همه باشگاهها حتی دو برنامه یکساله پیشنهادی را داده‌ایم که برخی با برنامه شماره 1 و برخی با شماره 2 موافقت کرده‌اند. ما جمع نظرات را در هیات رئیسه بررسی می‌کنیم و تصمیم نهایی را می‌گیریم.»
رئیس سازمان لیگ افزود:« ما همه کارها را حساب شده انجام می دهیم و براساس آیین نامه کار می‌کنیم. برخی از رسانه‌ها می‌گویند باشگاه‌ها از شرایط مالی ناراحت هستند. اما اگر باشگاهی ناراحت باشد پیش من می‌آید، پیش خبرنگار برای انعکاس خبر نمی‌رود. باشگاه‌ها صورت‌های مالی مشخصی دارند و رئیس مشخص دارند و خزانه دار، رئیس سازمان لیگ آنرا امضا می‌کنند. مثلا یک باشگاهی یک میلیارد و 150میلیون تومان پول گرفته است بعد نامه نوشته‌اند که این پول بابت چیست . می‌گوییم هزینه زمین چمن زیرا طبق اختیاری که خودش به ما داده برای هر بازی در ورزشگاه آزادی 70 میلیون تومان پول پرداخت می‌کنیم و این پول با تائید خود باشگاه پرداخت می‌شود.»








وقتی شورای امنیت اعلام می‌کند که باید دوربین‌ها وارد ورزشگاه شوند ما چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم. به هر حال مردم دیگر طاقت دعوا را ندارند و ترجیح می‌دهند تعامل وجود داشته باشد که این مسئله هم بیشتر به سود ماست

تاج با اشاره به باشگاه‌های لیگ دسته اولی گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان هم پول گرفته‌ایم که بابت ورودی باشگاه‌ها به لیگ یک پرداخت شده است هر باشگاه 60میلیون تومان هزینه ورودی دارند. پس باید منصفانه برخورد شود. این درست نیست که کانون و کافه برای دریافت مطالبات باشگاه‌ها جلسه بگذارند. مسائل مالی باشگاه‌ها مربوط به کافه و کانون نیست مربوط به امور مالی سازمان لیگ است.ما نسبت به دوره قبل درآمد خوبی داشته‌ایم. مطالباتمان را از اسپانسر قبلی گرفته‌ایم. 8 میلیارد تومان پول گرفته‌ایم بابت ال ای دی ها را هم مطالبات را دریافت کرده‌ایم. بابت ال ای دی ها پول گرفته‌ایم و در کل 40 میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: «یک مدیر فوتبالی برای ساکت نامه نوشته و گفته که 160 میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی فصل آینده پرداخت می‌کند ما سریع به او نامه نوشتیم و گفتیم حاضریم با این طرح قرارداد ببندیم و به کانون ایران نوین هم می‌گوییم در 4 جای قرارداد اشتباه کرده و قرارداد را لغو می‌کنیم و با این شرکت 160 میلیاردی قرارداد می‌بنیدیم . اما آخر این آقا نامه آورد که مشخص شد مربوط به شرکت قبلی است اما اگر این مسئله را پیگیری نمی‌کردیم فردا این خبر را به روزنامه‌ها می‌دادند که 160 میلیارد تومان پیشنهاد ما را قبول نکردند و 40 میلیارد تومان گرفتند ابهام شدید، فرصت سوزی 160 میلیاردی، تیترهایش را شما بهتر بلدید. همان طور که من گفتم محل سوالات مالی امور مالی سازمان لیگ است نه هیات رئیسه و حتی خود من. طبق سندهایی که باشگاه می‌دهیم پول پرداخت می‌کنیم.»
رئیس سازمان لیگ افزود: «با تمامی مخارجی که وجود دارد مبلغ 40 میلیارد را از تبلیغات محیطی دریافت می‌کنیم که این مسئله با تقدیر و تشکر از سوی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم صورت گرفت اما اگر این مسئله انجام نشود بعد ما کارهای شکایت و روال قانونی دیگری را پیش می‌گیریم.»
رئیس سازمان لیگ تصریح کرد:« قرارداد ما صداوسیما در سال گذشته 22.5 میلیارد بود که بر اساس مصوبه هیأت وزیران و شورای امنیت این اتفاق رخ داد و هم‌اکنون هم ما از صداوسیما طلب داریم. این مصوبه به امضای تقدس‌نژاد هم رسید اما هنوز این پول پرداخت نشده که حالا برخی‌ها این مسئله را به بی‌عرضگی و یا بحث ابهامات مطرح می‌کنند اما وقتی شورای امنیت اعلام می‌کند که باید دوربین‌ها وارد ورزشگاه شوند ما چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم. به هر حال مردم دیگر طاقت دعوا را ندارند و ترجیح می‌دهند تعامل وجود داشته باشد که این مسئله هم بیشتر به سود ماست. ما دوربین‌ها را راه نداده بودیم اما مجبور بودیم که اینها را انجام دهیم و قرار شد در قبال این مسئله پول حق پخش واریز شود. دیگر کاری از سازمان لیگ و باشگاه‌ها برنمی‌آید. یک بار به این مسئله رسیدیم که دوربین‌ها را راه ندهیم که با دستور از شورای امنیت روبه‌رو شدیم.»
تاج در مورد اینکه آیا درست است که قرار است یک شرکت بین صداوسیما و سازمان لیگ وارد دریافت پول حق پخش تلویزیونی شود،‌ گفت: «فردا از ساعت 14 و 30 دقیقه جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما خواهیم داشت که در آن کفاشیان و من حضور خواهیم داشت. یکی از مسائل هم بررسی این موضوع است که یک شرکتی برای دریافت پول حق پخش احداث شود که مابین صدا و سیما و سازمان لیگ خواهد بود آن هم به این دلیل که گفته می‌شود صدا و سیما منع قانونی برای پرداخت پول دارد. من امیدوارم که به نتیجه برسیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب