دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 11:24

رژیم صهیونیستی به دنبال مشروع جلوه دادن اشغال جولان

رژیم صهیونیستی پس از آنکه توانست آمریکا را بر سر به رسمیت شناختن قدس به پایتختی این رژیم قانع کند، به دنبال به رسمیت شناخته شدن اشغال جولان است.
کد خبر : 282729

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از رویترز، یسراییل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل فاش کرد رژیم صهیونیستی به آمریکا پیشنهاد کرده است حق حاکمیت برای این رژیم در جولان اشغالی قائل شود.


وی افزود: «این اقدام در راس مذاکرات دوجانبه میان مقام های اسرائیلی و آمریکایی قرار دارد.»


کاتز با بیان اینکه این اقدام پیامی برای ایران است که جولان را هدف قرار داده مدعی شد به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان در چند ماه آینده انجام می شود.


این عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت: «پیام این اقدام به تهران این خواهد بود که، شما می‌خواهید متحد آمریکا یعنی اسرائیل را نابود کنید تا بتوانید به خود آن حمله کنید؟ ببینید عکس چیزی را که می‌خواستید به‌دست آوردید!»


کاتز با بیان اینکه این موضوع ابتدا در دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فوریه 2017 مطرح شد، توضیح داد: «اکنون این روند در سطوح مختلف دولت آمریکا و کنگره در حال بررسی است. من متوجه شده‌ام که احتمال بسیار بالایی دارد که این اقدام (به‌رسمیت شناخته شدن‌) به وقوع بپیوندد.»


وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اظهارات تفرقه‌افکنانه گفت: «اکنون که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در حال عقب راندن شورشی‌ها است، فرصت خوبی است تا او و روسیه راه خروج از سوریه را به ایرانی‌ها نشان دهند.»


کاتز حضور ایران در همسایگی فلسطین اشغالی را نگرانی اصلی رژیم صهیونیستی دانست و به دولت سوریه پیشنهاد کرد: «این یک فرصت تکرار نشدنی برای اسد است. می‌خواهد آلت دست ایران باقی بماند یا نه. اگر او به ابزار ایران تبدیل شود، دیر یا زود خودش را به پایان نزدیک کرده است زیرا اسرائیل علیه ایران در سوریه اقدام می‌کند.اگر نه، ما نیز همیشه گفته‌ایم که تمایلی به دخالت در امور این کشور نداریم.»


این وزیر صهیونیست درباره واکنش روسیه به تصمیم آمریکا درباره جولان اشغالی نیز گفت: «روسیه خواهد گفت که چنین موضوعی را نمی‌پذیرد و از آن حمایت نمی‌کند. اما اگر این اقدام در موضوع سوریه چیزی بسیار بیشتر به اسرائیل ارائه دهد، رضایت آنها چه اهمیتی خواهد داشت؟»


کاتز همچنین افزود: «بقای اسد برای روسیه مهمتر است، زیرا سوریه بسیار ضعیف است. به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، فلسطینی‌ها را نیز تحریک می‌کند. (اما) آنها باید خود را با اسرائیل همراه کنند.»


دولت آمریکا تاکنون به این ادعاهای اسرائیل واکنشی نشان نداده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته