دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1393 - 11:27

ادعای سناتور آمریکایی درباره بازدیدش از ایران: اولین سناتور آمریکایی بوده‌ام که بعد از انقلاب به ایران دعوت شده‌ام

جیم اسلتری نماینده سابق کنگره آمریکا پس از بازدید سه ماه پیش‌ خود از ایران می‌گوید، یکی از موانع بهبود روابط، نبود روابط شخصی میان سیاستمداران دو کشور است.
کد خبر : 2827

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسلتری روز دوشنبه در اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: برای ایرانی ها مساله احترام خیلی مهم است، و اولویت آن‌ها حفظ احترام کشورشان است.


وی می گوید که میزبانانش در تهران به او گفته‌اند که او اولین قانون‌گذار آمریکایی است که از زمان انقلاب اسلامی به این کشور دعوت شده است.


او یک دموکرات اهل کانزاس است که از ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ عضو مجلس نمایندگان بوده است و در کنفرانس بین‌المللی علیه خشونت و افراط‌گرایی در تهران شرکت کرده بود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، او همچنین با مقام های ایرانی از جمله اعضای برجسته مجلس شورای اسلامی ملاقات کرده است.


او گفت: من معتقدم که اگر (دولت روحانی)‌ شکست بخورد، احتمال دارد که شاهد بازگشت یک دولت خیلی تندروتر در ایران باشیم.


او دوشنبه گفت که مقام های ایران که با آنها ملاقات کرده، همگی عمیقا نگران تاثیر انتخابات ماه نوامبر کنگره بر توانایی اوباما در اجرای هرگونه توافق هسته‌ای بوده‌اند.


اسلتری افزود که اگر چنین شود یک «فاجعه سیاسی» است، بنابراین «آنها نیازمند تضمین‌هایی» هستند تا مطمئن شوند که هر توافقی میان دو دولت اجرا خواهد شد.


در انتخابات ماه نوامبر جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس سنا را به دست گرفتند. آنها از قبل در مجلس نمایندگان اکثریت داشتند.


جیم اسلتری استدلال کرد که هم تهران و هم واشنگتن مسئول به شکست احتمالی مذاکرات هستند و گفت: تعداد خیلی کمی از اعضای دولت ما دارای روابط شخصی با ایرانی‌ها هستند. یکی از مشکلات بزرگی که باید بر آن غلبه کنیم، نشناختن طرف مقابل است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سفر به ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب