دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 10:08
در گفت‌و‌گو با مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شد؛

اعلام شیوه و زمان ارایه کارت بلیت مترو به خبرنگاران

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزییات شیوه ارایه کارت بلیت مترو به خبرنگاران را تشریح کرد.
کد خبر : 282607

علی پیرحسین‌لو، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به زمان و شیوه ارائه کارت بلیت مترو به خبرنگاران اظهار کرد: تا روز گذشته مشغول انجام امور مربوط به طرح ترافیک خبرنگاران بودیم در طرح ترافیک جدید چند پیشنهاد برای اینکه به نوعی از ارائه طرح ترافیک بدون ضابطه به خبرنگاران جلوگیری شود، مطرح شد. یکی از پیشنهادها این بود که طرح ترافیک خبرنگاری به صورت محدود و هدفمند‌تر در اختیار متقاضیان قرار گیرد که این موضوع هم‌اکنون به سرانجام رسیده است.


وی با اشاره به دیگر پیشنهادها تصریح کرد:‌ موضوع دیگری که خیلی هم مورد استقبال قرار نگرفت و ما هم به همین دلیل آن را پیگیری نکردیم این بود که قراردادی سه جانبه بین شهرداری تهران، کارپینو و موسسات رسانه‌ای بسته شود تا خدمات ایاب و ذهاب موسسات توسط کارپینو صورت گیرد و شهرداری هزینه آن را پرداخت کند. این موضوع از روش‌های بسیار خوبی بود که می‌توانست منبع کمک به رسانه‌ها باشد و هزینه‌ای که شهرداری بابت این موضوع پرداخت می‌کرد را هم هدفمند می‌ساخت و در نهایت پیشنهاد آخر این بود که برای تردد خبرنگاران نه به حوزه‌های خبری، بلکه تردد عادی آنها به محل کار و بالعکس تسهیلاتی در نظر گرفته شود و کارت متروی رایگانی برای مدت یک سال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در مصوبه شورای شهر این موضوع منوط به آن شد که متقاضیان طرح ترافیک را دریافت نکرده باشند بنابراین باید پرونده طرح ترافیک خبرنگاری بسته می‌شد تا بحث ارائه کارت بلیت‌های یکساله آغاز شود.


پیرحسین‌لو با بیان اینکه این کارت‌ها به دو گروه تعلق می‌گیرد، گفت: کسانی که متقاضی طرح ترافیک برای خودروهای شخصی بودند و به دلیل کمبود ظرفیت به آنها تعلق نگرفت و بعد گروه دوم کسانی هستند که خودروی شخصی ندارند یا تمایلی به گرفتن طرح ترافیک نداشتند اما متقاضی دریافت کارت بلیت مترو هستند.


وی با بیان اینکه شیوه ثبت‌نام برای متقاضیان هفته آینده اعلام خواهد شد، اضافه کرد: در این باره هم باید خبرنگار بودن شخص اثبات شود و شیوه آن تقریبا شبیه همان چیزی است که برای طرح ترافیک از خبرنگاران خواسته شد (معرفی‌نامه از رسانه مشغول به کار، بیمه خبرنگاری، کارت خبرنگاری یا ارائه 10 اثر).


مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:‌ تمام تلاش ما این است تا این کار را سریعتر از ارائه طرح ترافیک به خبرنگاران به سرانجام برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته