دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

دانشگاه آزاد به کیفی‌سازی فضای علمی آموزشی می‌اندیشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذر از دهه کیفی خود است گفت: اکنون به کیفی‌سازی فضاهای آموزشی و علمی توجه ویژه‌ای می‌شود.
کد خبر : 282559

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، مهدی باقری اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور در سال 61 از نمازجمعه تهران اعلان عمومی شد و به نوعی این مرکز آموزش عالی مولود نماز جمعه است که این آغاز را پربرکت می دانیم.


وی با اعلام وجود 28 مرکز دانشگاهی در سراسر هرمزگان افزود: در هر منطقه‌ای که مردم بخواهند و نیاز آموزشی احساس بشود این فرصت را برای علاقه مندان به تحصیل فراهم کرده‌ایم تا افراد در محل زندگی خود با حداقل هزینه به تحصیل بپردازند کما این که در جزایر قشم، هرمز و کیش هم مراکز دانشگاهی با استقبال دانشجویان مواجه شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تاکید کرد: هر جا که ظرفیت‌های دولتی جوابگوی نیاز علاقه مندان به تحصیل را پاسخ ندهد دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد و به نوعی با فراهم ساخت امکان تحصیلات تا مقطع دکتری از خروج مغزها از کشور برای ادامه تحصیل جلوگیری کرده است.


باقری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون وارد دهه کیفی خود شده و توسعه کمی را کند کرده، تمام امکانات و توجه را بر توسعه کیفی و ارتقای سطح علمی و آموزشی متمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم به تربیت دانشجویان نسل جدید و کارآفرین بپردازیم.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی نسل سوم است و باید نیروهای کارآفرین، خلاق و ایده محور تربیت نماید تا این نسل بتواند علم را به ثروت تبدیل کرده و در مراکز رشد و واحدهای فناور به تحقیقات و پژوهش‌های علمی مشغول شوند.


این مقام مسؤول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کشور با جذب بیش از 30 هزار کارمند و عضو هیات علمی اقدام به اشتغال‌زایی کرده و این اقدام یکی از شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده که بدون آنکه به بدنه دولت وصل باشد سعی در اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری کرده است.


باقری ادامه داد: جمعیت دانشجویی هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی 28هزار و 262 نفر می‌باشد که از این تعداد 5 هزار و 633 نفر در مقطع ارشد و یک هزار و 64نفر در مقطع دکتری در حال تحصیلند و از حیث توسعه کمی جهش خوبی داشته‌ایم.


وی گفت: از 9 مرکز رشد فعال در هرمزگان، 4 مرکز رشد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهرهای بندرعباس، میناب، پارسیان و قشم در حال فعال هستند و تاکنون موفق به تولید 23 محصول دانش بنیان در مراکز رشد شده‌ایم که تعدادی از آنها تجاری سازی شده و تعدادی هم در مراحل اولیه هستند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته