دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

تربیت دانشجویان کارآفرین و نوآور اولویت دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزء دانشگاه نسل سوم بوده و باتربیت دانشجویان کارآفرین و نوآور به ارتقای سطح کیفی و علمی جامعه می‌اندیشد.
کد خبر : 282554

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مهدی باقری اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه دانشگاه آزاد اسلامی بعد از توسعه کمی در دهه سوم فعالیتش توسعه کیفی و ارتقای سطح علمی و تربیت دانشجویان کارآفرین و صاحب ایده‌ای است که بتوانند با توجه به سطح علوم و دانش خود به نیازهای بازار پاسخ بدهند.


وی افزود: دانشگاه در حال پشت سرگذاشتن دهه کیفی خود است و کیفی بخشی خدمات آموزشی یکی از اولویت‌هاست که بنا داریم تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و کسب رتبه برتر جهانی همچنان بر سطح کیفی دروس و محتویات آموزشی بیافزاییم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با ذکر این که 28 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر هرمزگان فعال است، تاکید کرد: تکیه بر تجاری‌سازی و تبدیل علم به ثروت اولویت دیگر ماست که با توجه به این که 40 درصد جمعیت دانشجویی استان هرمزگان اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند فرصت‌های خوبی برای پژوهش و تحقیقات علمی فراهم کرده‌ایم.


باقری افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در میان 200 دانشگاه معتبر جهان حائز رتبه خوبی است و جا دارد که تمامی واحدهای دانشگاهی برای رسیدن به شاخص‌های علمی تلاش مضاعفی نمایند.


این مقام مسئول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه سوم فعالیتش به تربیت دانشجویان کارآفرین می‌پردازد تا علاوه بر رسیدن به توسعه پایدار، شاخص اشتغال‌زایی را نیز متحول کرده و با دارا بودن حدود 900 نفر پرسنل که شامل 340 عضو هیات علمی و 560 کارمند در بخش‌های مختلف توانسته به توسعه اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری بپردازد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس بیان کرد: تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در سال 96، شامل تولید 462 مقاله علمی تحقیقاتی ISI و 11کتاب است که در افق چشم‌انداز توسعه دانشگاه باید این آمار جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.


باقری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک فناوری آزاد(شفا) در جاده بندرعباس-میناب یکی از طرح‌های اقتصادی این مرکز علمی است که در مراحل اولیه عمرانی آن هستیم و با راه‌اندازی این شهرک سیلو و آزمایشگاه‌های تخصصی به طور رایگان در اختیار شرکت‌های دانش بنیان، مراکز و هسته‌های فناور قرار داده می‌شود تا بتوانند به کارهای تحقیقاتی و علمی بپردازند.


وی در پایان تاکید کرد: برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنایع استان یکی از ضرورت‌هایی است که هر هفته نشست‌هایی با مدیران صنایع برگزار کرده و با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری سعی در ارتقای سطح علمی صنایع هرمزگان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در صنایع برای رفع مشکلات و معضلات استان هستیم.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته