دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1397 - 14:10
عضو سازمان تیم‌های ملی:

پرش توکلی خطا بود/ فدراسیون تابع تصمیم هیات ژوری

عضو سازمان تیم‌های ملی معتقد است پرشش سپیده توکلی با خطا همراه بوده و نباید به هیچ عنوان مورد قبول قرار بگیرد.
کد خبر : 282547

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ سپیده توکلی ملی‌پوش ایران روز گذشته در مرحله دوم رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی در ماده پرش ارتفاع از روی مانع 1.84 پرید تا رکوردشکنی کند اما بعد از این پرش بلافاصله مانع بر روی زمین افتاد،‌‌البته سرداور این پرش را قبول کرد‌ ولی از نظر اهالی فدراسیون دوومیدانی مانع بر روی زمین افتاده و این پرش با خطا همراه بوده است.


تیمور غیاثی عضو سازمان تیم‌های ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره آخرین تصمیم از سوی فدراسیون برای ثبت رکورد سپیده توکلی گفت:‌ من همان روز گذشته اعلام کردم که این پرش با خطا همراه بوده و نباید ثبت شود، متاسفانه سایت فدراسیون این پرش را ثبت کرده در حالی که وقتی دونده از روی مانعی می‌پرد نباید مانع بر روی زمین بیافتد. ما همان دیشب جلسه داشتیم اما به نتیجه نرسیدم، در این مورد ما طبق وجدان باید عمل کنیم و نباید تصمیم نادرستی بگیریم.


وی ادامه داد: این یک رکورد ملی است و و نمی‌توانم بدون دلیل از کسی حمایت کنیم و پرشی که با خطا همراه بوده ثبت کنیم. متاسفانه برخی احساسی رفتار می‌کنند و به برخی موضوعات توجه نمی‌کنند. الان یک ملی‌پوش دیگر باید چقدر زحمت بکشد تا رکوردی بالاتر از این ثبت کند.‌وقتی پرشی با خطا همراه بوده دیگر جای بحث بر روی آن نیست.


غیاثی با انتقاد از عملکرد سرداور این مسابقات گفت: متاسفانه این داور ما را به دردسر انداخت.‌او اصلا داور پرش ارتفاع نبوده و اینجا باید از عملکرد کمیته داوران به شدت انتقاد کنیم که داوری را برای این مسابقه گذاشتند که برای این ماده نبوده و متاسفانه احساساتی هم تصمیم گرفته و حتی زمانی که توکلی بر روی مانع بوده پرچم را بالا برده و این پرش را قبول کرده است. در هر حال ما این پرش را قبول نداریم چون با خطا همراه بوده است اما باز هم قرار است جلسه هیات ژوری به همراه 4 کارشناس و داور و رئیس فدراسیون برگزار شود و ببینیم در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود.


وی در پاسخ به اینکه فدراسیون ارفاقی به این دونده نمی‌دهد و در حمایت از بانوان این پرش را قبول نمی‌کند، گفت: همانطور که گفتم این رکورد ملی است و ما نمی توانیم حمایتی از کسی کنیم. فدراسیون تنها کاری که می تواند در حمایت از بانوان کند این است نهایتا پاداش دو میلیونی توکلی را به او بدهد اما اینکه این رکورد مورد قبول قرار بگیرد بعید است،‌توکلی شلوغ کرده‌است و امیدوارم در مسابقه بعدی جبران کند.‌در هر حال ما تابع ژوری هستیم و هر تصمیمی که آنها بگیرند همان خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته