دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهرام عبدلی: محتوای «سِرّ دلبران» ممتاز است

عبدلی گفت: قصه «سرّ دلبران» سلیس و روان است، اما به نظرم مهم‌ترین وجهش محتوای آن است. قصه این سریال محتوای ممتازی دارد.
کد خبر : 282521

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، «شهرام عبدلی» از آن دسته بازیگرانی است که هر چند هیچگاه به سطح اول شهرت نرسید، اما همیشه به خاطر حد مطلوب بازیگری، مورد اعتماد کارگردان‌های بزرگ تلویزیون قرار گرفت. بازی در خط قرمز، شب آفتابی، آدمخوار، معمای شاه، تکیه بر باد، پرستاران و... نمونه‌ای از سریال‌های آشنایی هستند که شهرام عبدلی را در قاب کارگردانان آنها دیده‌ایم. حالا و در سرّ دلبران باز هم شهرام عبدلی را این بار در قاب محمدحسین لطیفی می‌بینیم؛ آن هم در نقشی که هنوز معلوم نیست سیاه است یا خاکستری.


این بازیگر گفت: گروه تولید سر دلبران خیلی گروه خوبی است. محمدحسین لطیفی که یک کارگردان درجه یک چه به لحاظ حرفه ای و چه به لحاظ اخلاقی است. سایر عوامل هم همینطور. و کار هم در عین اینکه یک سریال نسبتا سنگین به لحاظ کاری بود، ولی بدون هیچ مشکل خاصی پیش رفت و به خوشی هم تمام شد و الان که که روی آنتن است.


وی ادامه داد: این را هم بگویم، بعضی گفتند که تولید این سریال بیش از حد طول کشید و حرفهایی از این دست، ولی من این را قبول ندارم. برای آدمهای حرفه ای این عرصه حضور در تهران با یزد فرق آن چنانی ندارد. ولی این کار پر لوکیشن بود، سکانس های شلوغ به وفور در سریال هست، این کار با سکانس هایی که این روزها در تلویزیون زیاد می بینیم که همه نشسته اند داخل خانه دور میز فرقهای زیادی دارد با سکانس های سر دلبران. کسانی که می گفتند کار کند پیش رفته، ای کاش در یزد می بودند تا فشار کار را ببینند، مطمئنم اگر از نزدیک شرایط را می دیدند چنین نظری نمی داشتند.
عبدلی همچنین درباره فیلمنامه سر دلبران عنوان داشت: قصه سرّ دلبران سلیس و روان است، اما به نظرم مهم ترین وجهش محتوای آن است. قصه این سریال محتوای ممتازی دارد. مفهومش درست است و قصه‌اش هم شیرین است. ضمن اینکه علیرغم روایت تمام قصه در یزد، ولی این کار یک کار فراگیر و ملی است. هم گویش های متفاوت در آن شنیده می‌شود و هم هیچ خط کشی نژادی یا جغرافیایی یا لهجه ای در آن وجود ندارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که کارگردان سریال، سرّ دلبران را با صاحبدلان قیاس کرده. نظر شما چیست؟ سرّ دلبران ارتباط مفهومی با صاحبدلان دارد؟، عنوان داشت: این کار به لحاظ مفهومی نزدیک است به صاحبدلان. چرا که هر دو اثرهایی مذهبی هستند. البته نه مذهبی شعاری. نه از این کارهایی که انگار پشت تریبون ایستاده ایم و داریم شعارهایمان را می دهیم. اما در این دو کار محتوای مذهبی در لایه های هنری پنهان شده و لحن شیرینی هم آن را روایت می کند. ولی من تصور می کنم که آقای لطیفی این کار را بیشتر از صاحبدلان دوست دارد.
بازیگر نقش کاووس در مجموعه سر دلبران توضیح داد: ببینید 3 نسل در سرّ دلبران هستند. نسل قبل از من مانند محمد کاسبی و جهانبخش سلطانی و اسماعیل محرابی و...، نسلی که من در آن هستم مثل برزو ارجمند و فرهاد قائمیان و... و نسل جوان ترهایی مثل حسام خلیل نژاد و حسام حسنی و افسانه کمالی و... . چیدمان سه نسل در کنار هم برای کارگردان و گروه تولید کار آسانی نیست.


وی افزود: شما باید با سلیقه‌های مختلف، نگاه‌های متفاوت و سه نوع بینش نسبت به این عرصه روبرو شوی و آن را مدیریت کنی. چون هر کدام از ما ممکن است به روش خاص خودمان به نقش دست پیدا کنیم و آن را بازی کنیم، دنیای خودمان را از بازیگری داشته باشیم. و ممکن است دنیا و راه و روش من برای ورود به نقش را نسل قبلی و بعدی من قبول نداشته باشند. و حالا قرار است در سرّ دلبران این سه بینش در کنار هم جمع شوند و نتیجه آن هم می شود نگاه های مختلف به بازیگری که الحق و الانصاف قابل دفاع هم هستند.


وی در پایان گفت: این که مانند برخی سریال‌ها قرار نیست گریم، جایگزین سن و سال و تجربه بشود و مثلا نقش یک پیرمرد را منِ 40 ساله بازی نمیکنم و واقعا یک پیرمرد آن را نقش آفرینی می کند یکی از محاسن این کار است به نظرم. چون باعث میشه کار به سوی واقعیت بیشتر سوق پیدا می‌کند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب