دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزاری مراسم بزرگداشت عفاف و حجاب در مرکز نیکشهر

امام جمعه نیکشهر:‌ عفاف در جامعه فقط مختص زنان نیست/ حجاب، حافظ عفت زن است

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت:‌ عفاف در جامعه فقط مختص زنان نیست و عفاف مردان هم مهم است و مردان هم باید عفیف باشند.
کد خبر : 28249

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی در مراسم بزرگداشت عفاف و حجاب در مرکز نیکشهر اظهار کرد: حجاب، حافظ عفت زن است و عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست.


وی افزود: رشد زن در گرو حجاب است و اسلام می‌خواهد رشد فکری و علمی و اجتماعی و بالاتر از همه رشد فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلی برسد و وجودشان برای خانواده و جامعه فایده و ثمره داشته باشد.


امام جمعه نیکشهر با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: زنان خود را با پوشش اندام و جسم، از دیدار نامحرمان باز دارند که زنان هرچه پوشیده‌تر باشند، سعادتمندتر هستند، افزود: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود. گاهی ممکن است بُعد ایجابی باشد، ولی بُعد سلبی نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر نیز با بیان اینکه مادر در خانواده الگوی فرزندان است، گفت: نقش مهم مادر در تربیت فرزندان انکار ناپذیر است.


مهندس موسی رئیسی با توجه به اینکه حجاب به منزله منزوی کردن زن نیست و اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملا غلط و اشتباه است، افزود: بی‌حجابی مقدمه بی‌عفتی و بی‌بند و باری است و برداشتن حجاب مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته