دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 00:02
لیگ ملت‌های والیبال از فردا آغاز می‌شود؛

ملاقات مردان پارس با خروس ها در پاریس در اولین بازی

رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال درحالی از فردا آغاز می‌شود که تیم ملی والیبال کشور در هفته اول این رقابت‌ها در پاریس به مصاف تیم فرانسه می‌رود.
کد خبر : 282458

به گزارش‌ خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌‌‌سوت ‌رقابت‌های لیگ‌ملت‌های والیبال 2018 از روز جمعه (‌4 خردادماه) آغاز می‌شود و سروقامتان ایران باید در هفته اول با تیم فرانسه، استرالیا، ژاپن بازی کنند.


این مسابقات به میزبانی کشور فرانسه برگزار خواهد شد و تیم ملی در نخستین مسابقه خود، از ساعت 22:30 جمعه 4 خرداد (به وقت تهران) به مصاف فرانسه می‌رود.


در ادامه به بررسی حریفان ایران در هفته اول مسابقات لیگ ملت های والیبال می پردازیم:


ایران- فرانسه؛ نبرد بلندقامتان ایران با ستاره‌های فرانسه


در هفته‌ اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و در اولین بازی شاگردان کولاکوویچ باید رودروی فرانسه قرار بگیرند،‌تیمی که در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان والیبال را دارد و اتفاقا یک سال پیش ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم‌ملی کشورمان در مورد «اروین انگاپث» بازیکن تیم ملی فرانسه گفته بود: « والیبال دنیا به بازیکنانی مانند انگاپث احتیاج دارد زیرا جذابیت و زیبایی این ورزش را بیشتر می‌کنند.»


در سال 2014 وقتی شاگردان کواچ در مرحله گروهی ایتالیا و آمریکا را از پیش رو برداشتند به نظر می رسد مقابل فرانسه کار راحتی پیش رو دارند اما به یک باره درخشش خروس‌ها باعث شکست شاگردان کواچ شد. این پیروزی البته اتفاقی نبود چرا که فرانسه راه پیروزی را در پیش گرفت و این تیم در سال 2015 قهرمان اروپا و لیگ جهانی شد.



خروس‌ها در سال 2016 هم به مدال برنز لیگ جهانی دست یافت اما در کمال ناباورانه در المپیک ریو در حالی که همه فکر می‌کردند این تیم یکی از مدعیان قهرمانی است تن به شکست داد. سال 2017 برای خروس‌ها با طلای لیگ‌جهانی آغاز شد،‌اما درخشش فرانسوی‌ها خیلی زود فروکش کرد و در سال 2017 در مسابقات قهرمانی اروپا به مقام نهمی و در جام قهرمانان بزرگ جهان هم در بین شش تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند.


فرانسوی‌ها در آخرین دیدار خود با تیم‌‌ملی والیبال ایران در جام قهرمانان قاره‌ها مغلوب ایران شد و مطمئنا با اندیشه انتقام رو‌ در روی شاگردان کولاکوویچ قرار خواهند گرفت.


افتخارات والبیال فرانسه: در مسابقات قهرمانی جهان 2002، 1 مدال برنز، لیگ جهانی 2طلا و 1 نقره و 1 برنز، قهرمانی اروپا 1 طلا، 4 نقره و 2 برنز.



ایران- استرالیا؛ رقیبی نه چندان سرسخت


دومین مسابقه شاگردان کولاکوویچ مقابل استرالیا است؛ تیمی که با وجود اینکه سابقه طولانی در مسابقات مختلف دارد اما افتخاراتش چندان چنگی به دل نمی زند و حتی همین چندسال پیش بود که خیلی تمایل نداشت در مسابقات لیگ جهانی هم شرکت کند، تیم استرالیا نه تنها در جهان افتخارات زیادی به دست نیاورده در مسابقات قهرمانی آسیایی هم چندان عملکرد خیره کننده‌ای نداشته و در همه این سال هایی که در مسابقات مختلف حضور داشته در مسابقات قهرمانی آسیا تنها‌ 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز به دست آورده است.



البته استرالیا در کسب سهمیه المپیک نسبت به کشورهای آسیایی خوش شانس‌تر است؛ این تیم در المپیک 2000 سیدنی به عنوان میزبان، سهمیه را در اختیار گرفت، در المپیک های 2004 آتن و 2012 لندن نیز تنها سهمیه آسیا را از آن خود کرد.


تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از ساعت 19:30 شنبه 5 خرداد (به وقت تهران) به مصاف استرالیا می رود.


ایران_ژاپن؛ رقابت بلندقامتان ایران با پرافتخارترین تیم آسیا


سومین بازی ایران در هفته اول مسابقات لیگ ملت های والیبال برابر ژاپن است؛ تیمی که عنوان‌دار پر افتخارترین تیم مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را یدک می‌کشد و البته تنها تیم قاره کهن است که در بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان و جام جهانی صاحب مدال شده است. این تیم که به ابداع‌کننده پاس‌های سرعتی معروف است همچنان بر سنت قدیمی خود در دریافت و حمله تاکید دارد و از همین روی نتوانسته با تحولات والیبال و تیم های قدرتمند خودش را هماهنگ کند به همین دلیل است که در این سال های اخیر تنها به افتخارات آسیایی دلخوش کرده است.



افتخارات تیم ژاپن:‌ ‌در بازی‌های المپیک 1972 صاحب 1 طلا، در المپیک 1968 صاحب مدال نقره، المپیک 1964 صاحب مدال برنز. در مسابقات قهرمانی جهان 2 برنز، در مسابقات جام جهانی: 2 نقره، جام قهرمانان برزگ جهان 1 برنز، قهرمانی آسیا 9 طلا، 3 نقره و 3 برنز، بازی‌های آسیایی 8 طلا، 2 نقره و 2 برنز، جام کنفدراسیون آسیا: 2 برنز


تیم ملی ایران در سومین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال، از ساعت 17:30 یکشنبه 6 خرداد (به وقت تهران) به مصاف ژاپن می رود.


برنامه کامل دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها به وقت تهران:
* هفته نخست: چهارم تا ششم خرداد
گروه یک: فرانسه(میزبان)، ژاپن، استرالیا و ایران
جمعه چهارم خردادماه: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه: فرانسه – ایران
شنبه پنجم خردادماه: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه: استرالیا – ایران
یکشنبه ششم خردادماه: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه: ایران – ژاپن
* هفته دوم: ۱۱ تا ۱۴ خرداد
گروه هفتم: آرژانتین(میزبان)، کانادا، ایتالیا و ایران
شنبه دوازدهم خردادماه: ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد: آرژانتین – ایران
یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت یک و ۴۰ دقیقه بامداد: ایران – ایتالیا
یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه: ایران – کانادا
* هفته سوم: ۱۸ تا ۲۱ خرداد
گروه یازدهم: روسیه(میزبان)، چین، ایران و برزیل
جمعه ۱۸ خردادماه: ساعت ۱۶: چین – ایران
شنبه ۱۹ خردادماه: ساعت ۱۶: ایران – برزیل
یکشنبه ۲۰ خردادماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: روسیه – ایران
* هفته چهارم: ۲۵ تا ۲۸ خرداد
گروه پانزدهم: آمریکا(میزبان)، صربستان ، لهستان و ایران
شنبه ۲۶ خردادماه: ساعت ۳ بامداد: لهستان – ایران
شنبه ۲۶ خردادماه: ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه: ایران – صربستان
دوشنبه ۲۸ خردادماه: ساعت ۳ بامداد: آمریکا – ایران
* هفته پنجم: یکم تا سوم تیرماه
گروه نوزدهم: ایران(میزبان)، آلمان، بلغارستان و کره جنوبی
جمعه یکم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – کره
شنبه دوم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – بلغارستان
یکشنبه سوم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – آلمان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته